"הפחתה משמעותית בסל הקניות": הצעד של סמוטריץ' לקראת פסח

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' ביטל את המס על השתייה המתוקה והצו יובא לאישור הממשלה: "אנשי משרד האוצר קיימו שיח עם היצרנים הגדולים ועם ראשי הרשתות הגדולות שהתחייבו להוריד מחיר בתוך שלושה ימים" | ארגון רופאי בריאות הציבור: "חוסר אחריות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/03/23 09:53 ו בניסן התשפג

"הפחתה משמעותית בסל הקניות": הצעד של סמוטריץ' לקראת פסח
סמוטריץ', פוסט ההתנצלות ריגש, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

אחד המיסים המדוברים ביותר שהטילה הממשלה הקודמת היו המס על הכלים החד פעמיים והמס על השתייה המתוקה. המס, עורר את זעמם של המפלגות החרדיות, שהודיעו כי יפעלו לבטלו עם הקמת הממשלה. בתוך כך, שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ ביטל  היום (ג') את המס על השתייה המתוקה והצו יובא לאישור הממשלה.

בהודעתו על ביטול המס, אמר השר סמוטריץ' כי בשיחות שקיימו אנשי משרד אוצר עם היצרנים, הם הם התחייבו להוריד את המחיר בתוך שלושה ימים "לקראת חג הפסח אנחנו מורידים את המס על השתייה המתוקה. מדובר בהפחתה משמעותית בסל הקניות של הציבור. בהנחייתי אנשי משרד האוצר קיימו שיח עם היצרנים הגדולים ועם ראשי הרשתות הגדולות שהתחייבו להוריד מחיר בתוך שלושה ימים. במקביל, סיכמתי עם משרד הבריאות על הקמת צוות משותף לבחינת עידוד צריכה של מזון בריא והפחתת צריכה של סוכר", מסר שר האוצר.

ארגון רופאי בריאות הציבור נגד סמוטריץ': "חוסר אחריות"

בעקבות החלטתו של סמוטריץ' ארגון רופאי בריאות הציבור מסרו כי "ביטול מס משקאות סוכר - חוסר אחריות! איגוד רופאי בריאות הציבור של ההסתדרות הרפואית מביע חלחלה מחוסר האחריות: בריאותי, כלכלי, חברתי וציבורי. זוהי מתנה אדירה לחברות המשקאות, על חשבון הציבור ועל חשבון בריאות הציבור. שוב אינטרסים פוליטיים ומסחריים גוברים על האינטרסים הציבוריים.  

צילום: shutterstock

עוד הוסיפו וכתבו כי "הקמת צוות משותף לבחינה - זריית סוכר בעיני הציבור.  כבר הוקמו צוותים וניתנו המלצות מקצועיות: מיסוי משקאות סוכר ואיסור פרסום ושיווק של מזון ומשקאות מזיקים לבריאות. אבל הממשלה מסרבת להישמע לקול ההיגיון, לקול הבריאות ולקול המדע. שתו מים. לתיאום ראיונות עם מומחי בריאות הציבור -לפנות לזיוה דוברת ההסתדרות הרפואית".