גפני במתקפה חסרת תקדים: "הם מזמן כבר לא ימין, הם שמאל"

יו"ר ועדת הכספים ויו"ר מפלגת דגל התורה, חבר הכנסת משה גפני יצא במתקפה חריפה נגד פורום קהלת לאחר שמייסדה, משה קופל, התבטא נגד רצונם של החרדים בפסקת ההתגברות

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/03/23 09:37 ו בניסן התשפג

גפני במתקפה חסרת תקדים: "הם מזמן כבר לא ימין, הם שמאל"
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אחד החוקים שהמפלגות החרדיות לוחצות לקדם במסגרת הרפורמה המערכת המשפט הוא חוק "פסקת ההתגברות" שיאפשר לעקוף את פסיקת בג"ץ. בתוך כך, מייסד פורום קהלת, משה קופל, התבטא לפני כמה ימים נגד החרדים ואמר כי "הם רוצים את פסקת ההתגברות, היא אידיוטית ולא תעבור".

בתגובה לדבריו, יו"ר ועדת הכספים ויו"ר מפלגת דגל התורה, חבר הכנסת משה גפני יצא היום (ג') במתקפה חריפה בעיתון "יתד נאמן" נגד פורום קהלת ומייסדה. "מגיע החצוף הזה, יפה הנפש מפורום קהלת, הנחשב ימין, ואומר בצורה מתריסה שכביכול מדובר בדרישה שהיא שלנו. נוח לו לפגוע בציבור החרדי ובנציגים שלו, ועל כן הוא אומר את זה. האיש הזה לא מבין את המערכת, ואני מתבייש שהוא שותף שלי. זו התנהגות בזויה, הפוגעת בציבור גדול שאורח החיים שלו שונה מפורום קהלת".

משה קופל, יו"ר פורום קהלת

משה קופל, יו"ר פורום קהלת צילום: Hadas Parush/Flash90

"פורום קהלת אינם חלק מגוש הימין, אלא חלק מגוש השמאל"

לטענתו של גפני, מי שמעוניין להעביר את פסקת ההתגברות הוא שר המשפטים, יריב לוין ושל הליכוד. "זו הייתה דרישה של שר המשפטים יריב לוין, הרבה שנים קודם שמונה לשר והציג את הרפורמה. זו הייתה דרישה של הליכוד לעשות זאת ואנחנו תומכים בזה, ותומכים במי שמוביל את זה, שזו מפלגת השלטון".

יריב לוין לא מתכוון להתפטר

"זו הייתה דרישה של שר המשפטים יריב לוין" צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בסיום דבריו, ציין גפני כי הם ימשיכו לקדם את פסקת ההתגברות. "נמשיך לקדם את פסקת התגברות ואעלה את הנושא לישיבה הבאה של ראשי המפלגות. לאור הדברים הללו, אני אומר בצורה נחרצת שמבחינתנו פורום קהלת אינם חלק מגוש הימין, אלא חלק מגוש השמאל, וכך צריך התייחס לדברים".