הציונות הדתית לנתניהו: "ההחלטה לעצור את החקיקה - טעות"

בציונות הדתית הגיבו להצהרתו של נתניהו וטענו כי מדובר בהחלטה שגויה: "אסור שאזרחי ישראל יבינו שבמדינה 'כל דאלים גבר' ושהמדיניות של ממשלת ישראל לא תיקבע בבחירות אלא ברחוב ובתקשורת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/03/23 21:43 ה בניסן התשפג

הציונות הדתית לנתניהו: "ההחלטה לעצור את החקיקה - טעות"
סמוטריץ', מתנצל על האמירה, צילום: Sraya Diamant/Flash90

ברקע השביתה הכללית במשק, גל ההפגנות ברחבי הארץ וההסכמות עם השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, ראש הממשלה, בנימין נתניהו הכריז הערב (ב') על השהיית החקיקה של הרפורמה במערכת המשפט. לאחר ההצהרה, הודיעו ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד ויו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ על כוונתם להגיע להידברות בהקדם.

"ההחלטה לעצור את החקיקה והרפורמה - היא טעות"

בתוך כך, במפלגת הציונות הדתית הגיבו להצהרתו של נתניהו ואמרו כי מדובר בהחלטה שגויה. "חשבנו ואנו עדיין מאמינים כי ההחלטה לעצור את החקיקה והרפורמה בגלל איומים בסרבנות, אנרכיה ושביתות פראיות היא טעות. אסור שאזרחי ישראל יבינו שבמדינה "כל דאלים גבר" ושהמדיניות של ממשלת ישראל לא תיקבע בבחירות אלא ברחוב ובתקשורת".

מפגין ושוטר במהלך ההפגנות, הבוקר

מפגין ושוטר במהלך ההפגנות צילום: Erik Marmor/Flash90

"נמשיך בעזרת השם ובעזרת רוב העם שתומך בכך לקדם את התיקונים במערכת המשפט"

עם זאת, בציונות הדתית ציינו כי הם מכבדים את ההחלטה של נתניהו. "יחד עם זאת, אנו מכבדים את החלטת ראש הממשלה ומגבים אותו כמנהיג המחנה הלאומי ואנו מחוייבים להמשך קיומה של הממשלה שהיא ממשלת ימין טובה עם אתגרים גדולים בתיקון מערכת המשפט, בהחזרת הביטחון האישי, בהתיישבות, בהורדת יוקר המחיה, בחיזוק הזהות היהודית ועוד".

שמחה רוטמן, נחוש להמשיך

שמחה רוטמן, נחוש להמשיך צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בסוף ההודעה, הצהירו כי הם מתכוונים לקדם את החקיקה בעתיד. "אנחנו כואבים מאוד את הקרע בעם ותומכים בהידברות ושיח כדי להשיג הסכמות רחבות, אך לא נאפשר לאף אחד להטיל וטו על הבחירה של אזרחי ישראל בבחירות בעד רפורמה במערכת המשפט. נמשיך בעזרת השם ובעזרת רוב העם שתומך בכך לקדם את התיקונים במערכת המשפט כפי שהתחייבנו לפני הבחירות ונביא את השינוי הנדרש כדי להחזיר את הכוח לעם ולתקן את העוולות של מערכת המשפט".