בהיעדרותו של גלנט: תקציב המדינה אושר בקריאה ראשונה

המליאה אישרה את תקציב המדינה לשנים 2023-2024 בקריאה ראשונה ברוב של 63 חברי כנסת מול 55 מתנגדים | יואב גלנט, שפוטר מתפקידו כשר הביטחון, לא נכח בהצבעה

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/03/23 19:12 ה בניסן התשפג

בהיעדרותו של גלנט: תקציב המדינה אושר בקריאה ראשונה
מליאת הכנסת, צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

ברקע ההפגנות הסוערות נגד הרפורמה במערכת המשפט והשביתה הכללית במשק, מליאת הכנסת אישרה הערב (ב') בקריאה ראשונה את תקציב המדינה לשנים 2023-2024, ברוב של 63 תומכים מול 55 מתנגדים והיא תועבר לוועדת הכנסת. בתוך כך, חבר הכנסת יואב גלנט, שפוטר אמש מתפקידו כשר הביטחון, לא נכח בהצבעה.

גלנט בכנסת בשבוע שעבר |

ללא נכח בהצבעה על התקציב.גלנט בכנסת בשבוע שעבר | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

סמוטריץ': "נכנסים למשבר הכלכלי הזה טוב יותר מכל מדינות העולם"

טרם ההצבעה, הציג שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', את התקציב. "הקמנו ממשלה לפני שלושה חודשים, ולכל אחד מהשותפים בממשלה יש תוכניות עבודה גדולות ורחבות. לפני כחודש, עם אישור התקציב בממשלה, עשינו את הצעד הראשון. היום, עם אישור התקציב וחוק ההסדרים בקריאה ראשונה, אנחנו ממשיכים את הצעד הנכון הזה. צעד שיחזק את הכלכלה הישראלית, צעד שיחזק את הקואליציה ואת הכנסת, צעד שיתן לאזרחי ישראל יציבות".

סמוטריץ

סמוטריץ', פוסט ההתנצלות ריגש צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

עוד הוסיף ואמר כי "בתקציב המוצע אנחנו רואים לנגד עינינו את המעמסה הגדולה המונחת על כתפי אזרחי ישראל ועמלנו רבות כדי להיאבק ביוקר המחיה המקשה על כל אזרח ואזרחית בישראל. התקציב והתכנית הכלכלית שמונחים לפניכם היום לקריאה ראשונה הם בשורה למשק הישראלי. אנחנו מביאים רפורמות מבניות משמעותיות שיאיצו את הצמיחה במשק, ולצדן השקעה תקציבית משמעותית, מענה לצרכי הביטחון, לדרישות המשרדים ולדרישות השכר, תוך ריסון מידתי של ההוצאה". 

סמוטריץ' טען כי למרות האתגרים הכלכליים מדובר בתקציב אחראי שיאפשר לממשלה לממש את מדיניותה הכלכלית. "יש בפנינו אתגרים כלליים לא פשוטים. האופק הכלכלי אינו בהיר. עליות הריבית בעולם, שנחוצות לצורך המאבק באינפלציה, מטלטלות את השווקים הפיננסיים בעולם, מעיבות על הפעילות הכלכלית של עסקים רבים ועל משקי הבית. לאור האתגרים הכלכליים, הבאנו היום תקציב אחראי. התקציב יאפשר לממשלה לממש את מדיניותה, תוך שמירה על אחריות פיסקלית שתסייע לייצב את המשק ולמנוע החרפה של האינפלציה".