פרסום ראשון הח"כ הסרוג נגד ראש המועצה: "אני קורא לך לעצור"

משה קינלי טור-פז קרא לשלמה נאמן, לעצור את ההסעות לתושבי גוש עציון להפגנת התמיכה ברפורמה במערכת המשפט בירושלים: "לא רק שאיננה חוקית באופן בוטה, אלא גם בלתי מוסרית באופייה" | מועצת גוש עציון: "הסעות להפגנה אינן ממומנות מכספינו"

עמיאל ירחי אביה טובי עמיאל ירחי, אביה טובי, חדשות כיפה 27/03/23 17:20 ה בניסן התשפג

הח"כ הסרוג נגד ראש המועצה: "אני קורא לך לעצור"
משה קינלי טור פז, צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לקראת הפגנת התמיכה ברפורמה במערכת המשפט שתתקיים הערב (ב') בירושלים, יו"ר מועצת יש"ע וראש המועצה אזורית גוש עציון, שלמה נאמן, ארגן הסעות לתושבי הגוש המעוניינים להשתתף בהפגנה. "תושבים יקרים, מתארגנות הסעות ממספר מוקדים בגוש עציון להפגנת הימין בירושלים הערב, ההסעות יצאו ממזרח ומערב הגוש. שלכם ובשבילכם מ.א גוש עציון", נכתב בהודעה

"לא רק שאיננה חוקית באופן בוטה, אלא גם בלתי מוסרית באופייה"

בתוך כך, חבר הכנסת מיש עתיד, משה קינלי טור-פז קרא לראש המועצה לעצור את ההתארגנות וטען כי מדובר בפעולה לא חוקית ובלתי מוסרית. "אני פונה אליך כחבר כנסת, כתושב גוש עציון וכמי שצעד בעשרות הפגנות בשבועות האחרונים. בשעות האחרונות מופצת בקבוצות הווטסאפ של המועצה הודעה, החתומה לכאורה בשם מועצה אזורית גוש עציון, לפיה 'מתארגנות הסעות ממספר מוקדים בגוש עציון להפגנת הימין בירושלים הערב'. הודעה זו, לא רק שאיננה חוקית באופן בוטה, אלא גם בלתי מוסרית באופייה".

שלמה נאמן

שלמה נאמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"אני קורא לך לעצור את הסיוע בארגון ההסעות והפצת ההפגנה"

עוד הוסיף וכתב כי "היעלה על הדעת, שמועצה אזורית, תשתמש במשאבים ציבוריים בכדי לארגן ולפרסם הפגנה של צד פוליטי אחד? היעלה על הדעת שמועצה אזורית, בה גרים תושבים שאינם מצביעי ימין או תומכי המהפכה המשפטית, תגרום להם להרגיש שהם סוג ב' בפני המועצה וראשיה?"

המכתב של קינלי טור-פז

המכתב של קינלי טור-פז צילום: ללא

בסיום המכתב, קרא חבר הכנסת ליו"ר מועצת יש"ע לעצור את הסיוע בארגון ההסעות. "אין לי התנגדות לעצם הבעת העמדה הפוליטית על ידך, שהיא כמובן דבר לגיטימי ואף מבורך. ההפגנות הינן נשמת אפה של הדמוקרטיה ישראלית, וחובה לשמרן ככל האפשר תוך כיבוד כלל הצדדים, אך אל להן לרשויות ומוסדות רשמיים של המדינה, לקחת חלק פעיל בעידודן. עידוד המהווה פגיעה בתושבים ומעילה באמון הציבור. אני קורא לך לעצור את הסיוע בארגון ההסעות והפצת ההפגנה".

מועצת גוש עציון: "הסעות להפגנה אינן ממומנות מכספי המועצה"

ממועצת גוש עציון נמסר: "ההסעות להפגנה אינן ממומנות מכספי המועצה. יחד עם זאת ראש המועצה שלמה נאמן תומך בהפגנה ומעודד את התושבים להשתתף. ולאור מספר רב של פניות שהתקבלו מהתושבים במועצה על האפשרות להגיע להפגנה בצורה מסודרת, הוצאנו הודעות לטובת התושבים הרבים שהיו מעוניינים בכך".