נחתם הסכם המכס עם האמירויות: "יוריד את יוקר המחייה"

נחתם הסכם המכס בין ישראל לאמירויות ובעקבותיו יוקר המחייה צפוי לרדת, ולהיווצר מקומות עבודה חדשים בישראל. שר החוץ: "בימים אלו אנו שוקדים על הרחבת הסכמי אברהם למדינות נוספות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/03/23 18:47 ד בניסן התשפג

נחתם הסכם המכס עם האמירויות: "יוריד את יוקר המחייה"
נכנס לתוקפו הסכם אזור הסחר החופשי בין ישראל לאמירויות, צילום: קרדיט רפי בן חקון לעמ משרד החוץ

נכנס לתוקפו הסכם אזור הסחר החופשי בין ישראל לאמירויות: במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החוץ אלי כהן ושגריר איחוד האמירויות מוחמד מחמוד אל-חאג'ה נחתם היום (א') הסכם המכס המהווה את השלב האחרון בהסכם הסחר שצפוי להוריד את המכסים על כ-96% מהמוצרים, להוריד את יוקר המחייה וליצור מקומות עבודה חדשים בישראל.

"אני בטוח שנמשיך להרחיב את מעגל השלום של ישראל יחד עם מדינות נוספות באזורנו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "הסכם השלום ההיסטורי שחתמנו עם איחוד האמירויות ממשיך לתת את פירותיו לטובת אזרחי שתי המדינות", לדבריו, "הסכם המכס שנחתם היום יביא ליישום הסכם אזור הסחר החופשי בין ישראל לאיחוד האמירויות, שיביא להורדת מכסים, יוריד את יוקר המחייה וייתן זריקת מרץ לעסקים בין ישראל לאיחוד האמירויות". עוד אמר נתניהו כי, "אני בטוח שנמשיך להרחיב את מעגל השלום של ישראל יחד עם מדינות נוספות באזורנו".

נכנס לתוקפו הסכם אזור הסחר החופשי בין ישראל לאמירויות

נכנס לתוקפו הסכם אזור הסחר החופשי בין ישראל לאמירויות צילום: עומר מירון / לע"מ

"בשורה חשובה למשק הישראלי"

שר החוץ אלי כהן אמר כי, "כניסתו לתוקף של הסכם הסחר החופשי היא בשורה חשובה למשק הישראלי, לחיזוק הקשר עם איחוד האמירויות ועדות נוספת לחשיבותם של הסכמי אברהם. בימים אלו אנו שוקדים על הרחבת הסכמי אברהם למדינות נוספות".