קרעי הורה לחסום את חברת הסלולר: "לא נאפשר פגיעה בביטחון האזרחים"

משרד התקשורת הורה ל"בזק תקשורת" לחסום את חברת 015 Hallo, שתוך "רכיבה" על תקשורת בזק בשוק הסיטונאי, מסרה פרטים לחברות אחרות. קרעי: "נפעל ביד קשה ובכל הכלים העומדים לרשותנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/03/23 17:35 ד בניסן התשפג

קרעי הורה לחסום את חברת הסלולר: "לא נאפשר פגיעה בביטחון האזרחים"
בזק, צילום: Kobi Gideon / Flash90

משרד התקשורת חסם את החברה שבבעלות רמי לוי: החברה, 015 Hallo, שנהנתה מפתיחת השוק לתחרות וסיפקה שירותים תוך "רכיבה" על תקשורת בזק בשוק הסיטונאי, מסרה פרטים לחברות אחרות בניגוד להוראות הביטחון.

לפיכך, משרד התקשורת הורה היום (א')  לחברת בזק לחסום לחברת השקמה אן.ג'י.אן תקשורת בינלאומית בע"מ ("Hallo 015") את הגישה לנתונים ומידע לתשתיות של בזק עד להודעה חדשה. 

עמודי טלפון

עמודי טלפון צילום: shutterstock

לא שמרה על מידע בהתאם לנהלים

במסגרת הליך פיקוח של אגף פיקוח ואכיפה במשרד התקשורת, נמצא כי חברת Hallo 015 הפרה את הוראות רישיונה בכך שלא שמרה על המידע בהתאם לנהלים וכן מסרה מיקומים על פריסת תשתיות בזק לחברות אחרות. הוראות אלו נועדו לשמור על האינטרס הביטחוני הגלום במידע מסוג זה.

בתקופה זו מתכוון המשרד לבחון האם החברה פועלת לתקן את ההפרות לכאורה, ולבחון קיום הליכי פיקוח בנושא זה כנגד החברה. ההוראה תמנע מהחברה גישה למידע בכל דרך שהייתה אפשרית לה לפי הדין - בין אם באופן מקוון, באמצעות ביקור בחדר הצפיין של בזק, באמצעות ממשק ה-API של החברה מול בזק ובכל דרך אחרת.

שר התקשורת: "לא נאפשר פגיעה בביטחון האזרחים"

שר התקשורת, שלמה קרעי:  "אנחנו מחויבים לאפשר לציבור להנות מתשתיות תקשורת מתקדמות בכל מקום בארץ ובמחירים תחרותיים אבל לא על חשבון הביטחון. לא נאפשר פגיעה בביטחון האזרחים או בביטחון המדינה ונפעל ביד קשה ובכל הכלים העומדים לרשותנו אל מול חברות שיפרו את ההוראות".

קרעי

קרעי צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90