ההיעלמות, קצה החוט והבקשה של האם: שנה להיעדרותו של מוישי קליינרמן

מעל לשנה נמשכים החיפושים אחר מוישי קליינרמן, נער בן 16 ממודיעין עילית, שיצא לאזור מירון ומאז אבדו עקבותיו | אמו מתחננת לכל בדל של מידע | סיכום השתלשלות האירועים

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 26/03/23 16:00 ד בניסן התשפג

ההיעלמות, קצה החוט והבקשה של האם: שנה להיעדרותו של מוישי קליינרמן
קליינרמן, צילום: באדיבות המשפחה

שנה עברה ועדיין לא בבית: ביום שישי, 25 במרץ 2022, מוישי קליינרמן, נער בן 16 ממודיעין עילית,  עדכן את הוריו כי הוא יוצא למירון ומאז אבדו עקבותיו. כבר מעל לשנה נערכים חיפושים נרחבים  במטרה לאתרו, והמשטרה חוקרת את העניין. עד לרגע זה אין ולו קצה חוט לפתרון תעלומת העלמותו ועדיין קיים צו איסור פרסום על החקירה.

משפחת קליינרמן עלתה הבוקר (א') לקבר הרשב"י במירון ואמו גיטי סיפרה: "קשה להאמין שעברה שנה שלמה, שנער בישראל נעלם. לא להאמין שאנחנו עומדים במשבצת הזו על המדרגות לפני הרשב"י שלפני שנה בדיוק נראה  פה מוישי לאחרונה במצלמות האבטחה ואין קצה חוט". 

לדבריה, "דבר מדהים קרה בשנה האחרונה. נגלינו לאחדות של עם ישראל שאין לו אח ורע בכל העולם. עם ישראל זה עם ענק עם לב ענק. אנחנו ערבים זה לזה וללא קשר לדת. אני רוצה להגיד תודה לעם ישראל על כל החיזוק החיבוק, המכתבים והאיחולים שמרעיפים עלינו כל השנה הזו. זה מראה את עם ישראל בתפארתו וכמה הוא מלוכד ומאוחד. כל אחד נרתם לעזור ככל יכולתו". 

גיטי פונה לעם ישראל ומבקשת, "אם מישהו היה היום לפני שנה עם מוישי, אם ראה משהו, אם מוישי אמר לו משהו ואפילו משהו קטן שהוא לא חושב שזה חשוב, אני מבקשת ומתחננת שיעדכנו אותנו. נשמח לקבל כל מידע. גם אם נאמר משהו שנראה לכם לא חשוב הוא יכול להיות מאד חשוב ויכול לפתור את החידה איפה מוישי שלנו".

השתלשלות פרשת היעדרות מוישי קליינרמן

87 יום להיעלמות: "אין לנו מושג אם הוא חי או מת"

כשלושה חודשים לאחר השיחה האחרונה, הוריו של מוישי, שמואל וגיטי קליינרמן, הוזמנו לוועדת ביטחון הפנים ושיתפו בבכי בתחושות הקשות. "אין לי חיים, איך אני יכולה לטפל בשאר הילדים בבית. אני מרגישה שאין אף אחד שמחזיק את הפרשה של מויישי. 2080 שעות אנחנו נמצאים בסיוט מתמשך. הראש שלי לא מרוכז. אני מבקשת מכל הגורמים שיש להם השפעה ומה שלא יהיה בסיפור שלו, להחזיר אותו הביתה. לפחות שיהיה קצה חוט. אין לנו מושג מה עובר הילד הזה. האם הוא חי או מת. נפל לתהום?". 

הנער מוישי קליינרמן

הנער מוישי קליינרמן צילום: באדיבות המשפחה

94 יום להיעלמות: נעצר חשוד ראשון הקשור לפרשה ושוחרר בתנאים מגבילים

כשלושה חודשים לאחר היעדרותו, נעצר על ידי המשטרה חשוד שאיים ותקף בעבר את מוישי, ונטען כנגדו כי הוא קשור לפרשה. שישה ימים לאחר מכן, החשוד שוחרר בתנאים מגבילים. בתוך כך, הוריו של מוישי קראו לשר הביטחון דאז, בני גנץ, להפעיל את הצבא כדי לאתר את בנם.

החיפושים אחר מוישי, השבוע

החיפושים אחר מוישי צילום: David Cohen/Flash90

122 יום להיעלמות: נעצרו שני חשודים נעצרו בחשד למעורבות

כארבעה חודשים לאחר ההיעלמות, נעצרו שני חשודים למעורבות בפרשת היעלמותו של מוישי. יממה לאחר מכן, בית משפט השלום בירושלים התיר לפרסם את שמו של אחד החשודים בהיעלמותו: סלמון אברמוב. בראיון לכאן רשת ב', סיפרה גיטי כי היא שמעה על שמו בעבר."כבר מזמן שמעתי את השם, מוישי דיבר עליו. אבל אני מעדיפה לא לדבר על אנשים. כל אחד יכול לעשות את התשובה שלו. מודה למשטרה. לא מרפה עד שלא אראה את מוישי בבית. אני רוצה שהוא יחזור לאמא חזקה".

צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

135 יום להיעלמות: שר בממשלה הגיע לביקור בבית המשפחה

אחרי המכתב ששלחו הוריו של מוישי קליינרמן לגנץ, שר התרבות והספורט דאז, חילי טרופר, ביקר את משפחת קליינרמן בביתם. "אעשה כל מה שאני יכול כדי לסייע לכם. שובר לב לשמוע שיש משפחה שעורכים 19 שבתות צלחת וסכום וכסא ומחכים לילד שלהם שיחזור הביתה והוא לא חוזר. כאבא אני המום וכואב מהפרשה שהיא בגדר תעלומה שחייבים להביא לפתרונה בהקדם. אני איתכם בכל דבר שצריך", הבטיח טרופר.

250 יום להיעלמות: גיטי קליירנמן חושפת פרטים חדשים

אמו של מוישי, גיטי, חשפה פרטים חדשים על היעלמות בנה וביקשה מהציבור לעזור במציאת בנה: "קשה לעבור שבוע אחר שבוע בלי מוישי היקר שלנו. אני יודעת שקיים כיוון חקירה כלשהו שקשור לאדם שכנראה פגע בילדים ובנערים חרדים אבל בציבור החרדי לא מוכנים להגיש תלונות למשטרה או לספר על כך. אני עצמי פגשתי כאלה שנפגעו בירושלים ואני קוראת לרבנים ולהורי הילדים והנערים שנפגעו להשמיע קולם ולגשת להתלונן במשטרה. אני מוכנה לגשת עם הנפגעים יחד למשטרה. בבקשה עזרו לנו להחזיר את מוישי הביתה. עד מתי?".

גיטי קליינרמן, פתק מרגש למוישי

גיטי קליינרמן, צילום: David Cohen/Flash9