מאות מפגינים צרו על בית בו שהה ח"כ רוטמן: "זו לא דמוקרטיה"

מאות מפגינים צרו על בית ברמת השרון שאליו הגיע יו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט, חבר הכנסת שמחה רוטמן שחולץ על ידי כוחות מג"ב: "קבוצה קטנה ואלימה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/03/23 07:44 ב בניסן התשפג

מאות מפגינים צרו על בית בו שהה ח"כ רוטמן: "זו לא דמוקרטיה"
שמחה רוטמן,, צילום: Ben Hakoon/Flash90

מתנגדי הרפורמה במערכת המשפט יצאו להפגין ברחובות בכל רחבי הארץ, במסגרת "יום השיתוק הלאומי". בתוך כך, מאות מפגינים נגד הרפורמה במערכת המשפט התאספו אמש (ה') מול בית ברמת השרון שאליו הגיע יו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת, חבר הכנסת שמחה רוטמן. שוטרי מג"ב רבים הגיעו למקום וחילצו את רוטמן מהבית כשרכבו מוקף בשוטרים.

רוטמן: "אלימות, השתקה וחסימת כבישים - זו לא דמוקרטיה"

לאחר התקרית, רוטמן התייחס לאירוע בעמוד הטוויטר שלו וכתב כי זו לא דמוקרטיה. "הייתי הערב ב-2 מקומות. בפ"ת קיבלתי מחיאות כפיים ותשבחות. ברמת השרון קיבלתי ביקורת קשה ואפילו האשמות. בשני המקומות קבוצה קטנה ואלימה ניסתה למנוע ממני את ההגעה או היציאה. לשמוע ולהשמיע גם דברים לא נוחים - זו דמוקרטיה. אלימות, השתקה וחסימת כבישים - זו לא דמוקרטיה".

נתניהו מצהיר על המשך החקיקה: "עד כאן, אני נכנס לאירוע"

בתוך כך, ראש הממשלה, בנימין נתניהו הצהיר אמש על המשך חקיקה. "עד היום ידי היו כבולות, איימו להוציא אותי לנבצרות, זה אבסורד שלא ייתכן בדמוקרטיה. עד כאן, אני נכנס לאירוע ולמען העם שלנו אני אעשה כל מה שביכולתי להגיע לפתרון". בנסיונות להרגיע את הצד השני הצהיר נתניהו: "לא תעבור פסקת ההתגברות ברוב של 61. נעגן בחוק את זכויות הפרט. כל חקיקה תחויב בעקרונות האלה", אמר נתניהו.

נתניהו, החקיקה תימשך

נתניהו, החקיקה תימשך צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בנאומו אמר נתניהו כי הוא מעוניין ברפורמה שתוכל להתקבל גם בידי הצד השני: "אמרתי שאני מתכוון להיות ראש הממשלה של כל אזרחי ישראל. אני מתכוון לכך גם היום" אמר נתניהו והוסיף: "הרפורמה המשפטית חייבת לתת מענה לשני הצרכים האלה. כל צד חייב להתייחס ברצינות לטענות של הצד השני".