בכירים בליכוד נעדרו ברגע האמת: "נגמר הסיפור של ממשלת 64"

לילה סוער בכנסת, שניים מבכירי הליכוד, חבר הכנסת דוד ביטן וחבר הכנסת דודי אמסלם נעדרו הלילה מההצבעה על חוק הנבצרות וכמעט והביאו לנפילתו | "זה קו פרשת המים"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 23/03/23 12:31 א בניסן התשפג

בכירים בליכוד נעדרו ברגע האמת: "נגמר הסיפור של ממשלת 64"
חבר הכנסת ביטן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

סערה במפלגת הליכוד, שניים מבכירי המפלגה שזועמים על נתניהו כבר מיום הקמת הממשלה, חבר הכנסת דוד ביטן וחבר הכנסת דודי אמסלם, גבו הלילה את תג המחיר שלהם ונעדרו מההצבעה על חוק הנבצרות שנועד להגן על נתניהו וחשוב לו במיוחד. 

טלטלה בליכוד: מהלילה כבר ממשלת 61

הסיבה הרשמית להיעדרות היא דחיה של חוק למען חולי הסרטן שמקדם דודי אמסלם, אבל גורמים בליכוד מאשרים לכיפה כי מדובר בתירוץ והשניים רצו לטלטל את נתניהו ולהעביר לו מסר שהם נגדו. בנוסף, מצב הקואליציה רעוע משום שחבר הכנסת אבי מעוז מאיים להצביע נגד הקואליציה בכל הצבעה. 

נתניהו |

נתניהו - החוק עבר בקושי | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

גורמים בקואליציה אומרים לחדשות כיפה: "שלא נתבלבל. הלילה הזה הוא קו פרשת המים של הממשלה הזו שמהלילה כבר ממשלת 61. נגמר הסיפור של ממשלת 64. אם נתניהו לא יתאפס ויחזור לשלוט לפחות בסיעה שלו, התחלנו הלילה את הסוף של הממשלה הזו".

בסופו של דבר חוק הנבצרות אושר במליאה על חודו של קול, בגלל שמדובר בחוק יסוד הקואליציה הייתה חייבת להשיג 61 אצבעות שיצביעו בעד. החוק קובע כי הסמכות להכרזה על נבצרות ראש הממשלה תהיה רק של הממשלה או הכנסת ותתרחש אך ורק בשל אי מסוגלות פיזית או נפשית.