מפגינה הכתה את אבי דיכטר עם דגל ישראל: "המצב עלול להגיע לשפיכות דמים"

כנס באיירפורט סיטי בו אמורים היו להשתתף השרים דיכטר וברקת בוטל בשל מחאה נגד הרפורמה המשפטית. בעת יציאתו מהמקום הותקף דיכטר בידי מפגינים, אחת מהן נעצרה בהמשך | ברקת: "קורא לראשי האופוזיציה לגנות ולצאת נגד כל ביטוי של אלימות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/03/23 12:28 א בניסן התשפג | עודכן בתאריך 23/03/23 13:31

מפגינה הכתה את אבי דיכטר עם דגל ישראל: "המצב עלול להגיע לשפיכות דמים"
מפגיה פוגעת בשר | , צילום: מאבק נגד ההפיכה המשטרית

הבוקר (ה') אמור היה להתקיים כנס "אסטרטגיה וחדשנות במרחב הכפרי", ביוזמת משרד החקלאות ופיתוח הכפר בקריית שדה התעופה, האיירפורט סיטי, בהשתתפות שר החקלאות אבי דיכטר ושר הכלכלה ניר ברקת. בעקבות מחאה נגד הרפורמה המשפטית שנערכה במקום, הכנס בוטל. במהלך יציאתו מהמקום, אחת המפגינות תקפה את השר דיכטר. המשטרה עצרה עשרה מפגינים בתחום מחוז מרכז בגין הפרות סדר, אחת מהעצורים היא האישה התוקפת. 

מוחים הגיעו היום לבתי נבחרי ציבור: בית משפחת נתניהו בקיסריה, בית ראש הממשלה ברחוב עזה, משכן הכנסת, ביתו של יו"ר הכנסת אמיר אוחנה בתל אביב, ביתו של שר החינוך יואב קיש ברמת גן, בני הפגינו מול ביתו של יו"ר ועדת הכספים משה גפני, ביתו של השר יריב לוין במודיעין, ביתו של חבר הכנסת מהליכוד עמית הלוי בירושלים וביתו של השר ניר ברקת בירושלים.

"מותר להפגין - אסור לנקוט בשום סוג של אלימות"

ניר ברקת שאמור היה גם הוא לקחת חלק בכנס, גינה את המקרה: "אלימות היא הסכנה הגדולה ביותר לדמוקרטיה. אני קורא לראשי האופוזיציה לגנות את האלימות ולצאת נגד כל ביטוי של אלימות. המצב עלול להגיע לשפיכות דמים. מותר להפגין - אסור לנקוט בשום סוג של אלימות".

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה, אמר שהוא מצפה מנבחרי נציבור לגנות את המקרה החמור: "השר וחבר הכנסת אבי דיכטר, ראש שירות הביטחון הכללי בזמן האינתיפאדה השניה, הותקף הבוקר באמצעות דגל המדינה שכל חייו פעל ופועל כדי להגן עליה. אני מצפה מכל נבחרי הציבור באשר הם לגנות את האירוע ולהרגיע את הרוחות - למען המדינה כולה". 

כתבת חדשות 14 הותקפה במהלך סיקור הפגנה

מהמשטרה נמסר כי "שוטרי תחנת ראש העין פרוסים מהבוקר באזור האיירפורט סיטי לשמירה על הסדר הציבורי ואבטחת המפגינים בהתאם". במהלך ההפגנה השוטרים עצרו את אחד המפגינים לאחר שחסם את הכניסה לאולם אירועים במקום. לדברי המשטרה בהמשך עצרו השוטרים מפגין נוסף שבעט ברכב שנחזה לרכב שרד של חבר כנסת. 

שיראל ללום נהיר, כתבת חדשות 14 הגיעה לסקר את ההפגנות בנתב''ג. בעודה מנסה להעביר דיווח לאולפן, המפגינים סביבה הפריעו, צעקו, נופפו בדגליהם וניסו לחסום את המצלמה ולמנוע ממנה להמשיך בשידור.

יום של מחאות ברחבי הארץ

בשעות הצהריים המוקדמות התקיימה מחאה בצומת מת"מ בחיפה, בה השתתפו אלפי מפגינים תוך חסימת הכביש. כוחות משטרה פועלים להשבת הסדר במקום. נוכח חסימת כביש 4 שהינו ציר ראשי, קצין משטרה הכריז על הפגנה לא חוקית נאלצו השוטרים להשתמש באמצעים לפיזור ההמון, תוך ביצוע מעצרים נוספים. בסך הכל נעצרו במקום 12 מפגינים. נציין כי עד לשעה 13:00 שוטרים עצרו ועיכבו 26 חשודים בהפרות סדר במחוז תל אביב.