הקלטה בלעדית מירי רגב נגד היוזמה של חילי טרופר לימי הזיכרון: "הם מתכוונים להתפרע"

חבר הכנסת מהמחנה הממלכתי החתים חברי כנסת על מסמך הקורא לכבד את ימי הזיכרון ולהימנע מוויכוחים פוליטיים בבתי העלמין | שרת התחבורה לא אהבה את המיזם כי "הוא לא כולל את טקסי יום העצמאות" וקראה לחברי הליכוד שלא לחתום עליו

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 23/03/23 08:56 א בניסן התשפג

מירי רגב נגד היוזמה של חילי טרופר לימי הזיכרון: "הם מתכוונים להתפרע"
השרה מירי רגב | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ימי הזיכרון ויום העצמאות יחולו השנה במתיחות רבה בשל המחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט. בשל החשש מהכנסת פוליטיקה לטקסים והחשש מעימותים סביב הימים החשובים, חבר הכנסת חילי טרופר החל להחתים אתמול (ד') חברי כנסת מכלל הסיעות על קריאה משותפת לכבד את יום הזיכרון ולהימנע מוויכוחים פוליטיים בבתי העלמין הצבאיים.

"הם מתכוונים להתפרע, לא אנחנו"

את המכתב של טרופר פרסמה העיתונאית טל שלו, ולידי "חדשות כיפה" הגיעה הקלטה של שרת התחבורה מירי רגב מקבוצת הוואטסאפ של הליכוד, בו היא אומרת כי אינה מקבלת את מכתבו של טרופר, ואף קוראת שלא לחתום עליו בטענה כי "כרגע הוא לא כולל את טקסי יום העצמאות".

ההקלטה:

"שוחחתי עם חילי, שאלתי אותו למה הוא לא מאחד מסמך שמדבר על יום השואה, יום הזיכרון ויום העצמאות. שנשים מחוץ לכל ויכוח פוליטי את שלושת הימים החשובים האלה", עדכנה רגב את חברי הקבוצה. "הוא מבחינתו לא יכול כרגע להתחייב על יום העצמאות. אם אנחנו חותמים על מסמך כזה זה אומר שבעצם אפשר להתפרע בטקסי יום העצמאות ה-75 של מדינת ישראל. בעיני זה לא נכון. אם לא יהיה מסמך אחד מאוחד לא נכון לדעתי לחתום על זה משום שאנחנו לא מתכוונים להתפרע ביום הזיכרון או ביום השואה חס וחלילה. הם בעיקר מעבירים את זה לאנשים שלהם".

לסיום היא האשימה: "הם מתכוונים להתפרע, לא אנחנו. לכן אני אומרת, אם הם רוצים את החתימות שלנו אז בבקשה - יום השואה, יום הזיכרון ויום העצמאות שמים מחוץ לכל הוויכוחים הפוליטיים".

מכתבו של טרופר:

צילום: טל שלו