ארגון אלמנות ויתומי צה"ל: "יום הזיכרון אינו מבדיל בין תומכי או מתנגדי הרפורמה - השכול נוגע לכולם"

הרגישות סביב ימי הזכירון והעצמאות מגיעה השנה לשיא חדש בעקבות המחאות סביב הרפורמה המשפטית | בארגון אלמנות ויתומי צה"ל מבקשים להעביר מסר של אחדות וקוראים: "אפשרו לימי הזיכרון הלאומיים לאחד בינינו, ואל תעזו להשתמש בהם כדי להעמיק את הקרע"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 22/03/23 16:12 כט באדר התשפג

"יום הזיכרון אינו מבדיל בין תומכי או מתנגדי הרפורמה - השכול נוגע לכולם"
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ימי הזיכרון והעצמאות בפתח, והשנה הרגישות סביבם מגיעה לשיא חדש בעקבות המחאות סביב הרפורמה המשפטית. בארגון אלמנות ויתומי צה"ל, לא נותרו אדישים ובהודעה מיוחדת מזהירים בארגון מפני חורבן לאומי.

"אפשרו לימי הזיכרון הלאומיים לאחד בינינו, ואל תעזו להשתמש בהם כדי להעמיק את הקרע"

"הימים שבין פסח לימי הזיכרון ויום העצמאות הם הימים הנוראיים שלנו. אנו אלמנות ויתומי צה"ל, שחווינו את החורבן האישי הכבד ביותר, פונים אליכם מימין ומשמאל ומבקשים – עד כאן. אפשרו לימי הזיכרון הלאומיים לאחד בינינו, ואל תעזו להשתמש בהם כדי להעמיק את הקרע ויהא החורבן האישי והמשפחתי שלנו תמרור אזהרה לאומה הישראלית כולה, מפני חורבן לאומי שעשוי להמיט אסון גדול". 

"יום הזיכרון אינו מבדיל בין ימין ושמאל, תומכי או מתנגדי הרפורמה השכול נוגע לכולם. מנהיגי שני הצדדים, אלו ששלחו או עשויים לשלוח את בנינו ובנותינו לשדה הקרב צריכים ואף מוכרחים להגיע לבתי העלמין, להישיר מבט לאלמנות וליתומים ולכאוב את כאבם. את המחלוקות, גדולות ככל שיהיו, אלו שהם לשם שמיים ואלו שאינם, יש להשאיר לימים שאחרי חג תקומתנו".

"אותה אבן אדומה לכלכה מעט את הקבר בצבע אדום"

נזכיר כי יו"ר יד לבנים, אלי בן שם, סיפר אתמול בתוכנית הבוקר של "קשת" כי לפני שבועיים חולל הקבר של יוני נתניהו ז"ל. בן שם אמר כי הארגון מקבל עשרות פניות ממשפחות שכולות, בכל יום, שמבקשות לא להזמין השנה פוליטיקאים לטקסי הזיכרון. במשרד הביטחון הגיבו לדברים והבהירו כי אין מדובר בהשחתה, אלא "מדובר באנשים שהניחו על הקבר לב אדום במסגרת מיזם זיכרון, ואותה אבן אדומה לכלכה מעט את הקבר בצבע אדום, במה שעלול להיראות כמו שפיכת טיפות אדומות על הקבר".