"אבו מאזן מכחיש השואה לא רק מסרב לגנות את פיגועי הטרור הוא משבח אותם"

מועצת הביטחון התכנסה אתמול לדיון מיוחד בנושא הסכסוך הישראלי-פלשתיני | השגריר ארדן דיבר על פיגועי הטרור האחרונים, ביניהם הפיגוע בתל אביב בו נרצח אור אשכר הי"ד: "לאחר הפיגוע בתל אביב, חולקו ממתקים בערים פלשתיניות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/03/23 08:02 א בניסן התשפג

"אבו מאזן מכחיש השואה לא רק מסרב לגנות את פיגועי הטרור הוא משבח אותם"
ארדן באו"ם | , צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

מועצת הביטחון של האו"ם קיימה אתמול (ד') דיון מיוחד בנושא הסכסוך הישראלי-פלשתיני. בדיון נאם שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן, שתקף בחריפות את הפלשתינים ואת חברות המועצה.

"אתם ממשיכים לשתוק, שתיקה מחרישת אוזניים"

ארדן ציין כי בשנת 2021 שילמה הרשות הפלשתינית יותר מ-175 מיליון דולר - "כסף שמדינותיכם תרמו - למחבלים ולמשפחותיהם. מדיניות התשלום למחבלים של הרשות הפלשתינית נמשכת. אבו מאזן אמר פעמים רבות, שגם אם יישאר לו רק דולר אחד, הוא ישלם אותו למחבלים הרוצחים ישראלים, אבל אתם ממשיכים לשתוק, שתיקה מחרישת אוזניים".
 
השגריר התייחס לפיגועי הטרור האחרונים, ביניהם הפיגוע בתל אביב בו נרצח אור אשכר הי"ד: "בזמן שישראל אבלה על קורבנות הטרור, הפלשתינים חוגגים ברחובות את רציחתם של ישראלים חפים מפשע. לאחר הפיגוע בתל אביב, חולקו ממתקים בערים פלשתיניות. אתמול, אור אשכר ז"ל, שנפצע בפיגוע אותו חגגו הפלשתינים - נפטר מפצעיו. אבו מאזן, מכחיש השואה ושאר ההנהגה הפלשתינית לא רק מסרבים לגנות את פיגועי הטרור הם משבחים אותם!".

ארדן פירט למועצה דוגמאות של בכירי ארגון הטרור פת"ח שתומכים בפיגועי הטרור ומשבחים את המחבלים. השגריר ארדן הוסיף: "לפני חודש החליט אבו מאזן, שוב לנסות ולמחוק את ההיסטוריה של העם היהודי, כשהוא טען שהיחידים בעלי זכות היסטורית בהר הבית ובכותל המערבי הם הפלשתינים. זה שקר מתועב, הר הבית היה מקום קדוש ליהודים הרבה לפני אל-אקצא. אלה העובדות, אבל לא שמעתי אף אחד מכם מגנה אותו על השקרים שלו. האם הגינויים שלכם שמורים רק לשרים ישראלים?".

"לא נעמוד מנגד כשיש כנופיות טרור חדשות שמתכננות לבצע פיגועים"

על ביטול חוק ההתנתקות בצפון השומרון אמר כי אין מדובר בפרובוקציה, "אלא בסך הכל תיקון של עוול היסטורי. החוק מתיר לישראלים להיכנס לאזורי צפון השומרון - ולבקר מקום שהוא חלק ממורשת העם היהודי".
 
בסיום דבריו הבהיר השגריר ארדן לחברות המועצה: "לא נעמוד מנגד כשיש כנופיות טרור חדשות שמתכננות לבצע פיגועים. נפעל כנגד כל מי שבוחר באלימות כנגד אזרחינו".