סגן מפקד שייטת 13 לשעבר: "מלחמת אזרחים לא חייבת להיות עם פתיחה אש"

תא"ל (מיל') אילן פז, לשעבר סגן מפקד שייטת 13 וראש המנהל האזרחי לשעבר, מתייחס לניסיונות להגיע לפשרה בעניין הרפורמה המשפטית, ואומר כי יש "לדרוש את ביטולה המוחלט של החקיקה המטורפת הזו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 22/03/23 20:40 כט באדר התשפג

סגן מפקד שייטת 13 לשעבר: "מלחמת אזרחים לא חייבת להיות עם פתיחה אש"
תא"ל במיל' אילן פז, צילום: אילן פז-cc-by-sa, ויקיפדיה

הממשלה ממשיכה לקדם את חקיקת הרפורמה במערכת המשפט, ומנגד מנסה להגיע להידברות ופשרות נוספות עם מתנגדיה. תא"ל (מיל') אילן פז, לשעבר סגן מפקד שייטת 13 וראש המנהל האזרחי לשעבר, התראיין היום (ד') ב-103FM ואמר כי המחאה צריכה להימשך גם אם תהיה פשרה בסופו של דבר.

פז נשאל האם הוא חושב שצריך להפסיק את המחאה אם תושג פשרה, והשיב: "אני חושב שהמחאה הזו, שקמה בעקבות שיכרון הכוח של הקואליציה הנוכחית, לא האמינה בעצמה שהיא כזו חזקה".  לדבריו אם תושג פשרה המחאה תימשך אבל בצורה חלשה יותר. "אנחנו לא צריכים להפסיק בהנחה שיגיעו לאיזושהי פשרה, אלא לדרוש את ביטולה המוחלט של החקיקה המטורפת הזו. אני חושב שגם בהנחה שזה יקרה האנרגיות האלה ימשכו, מניח שלא באותן עוצמות ובאותם היקפים, אבל זה יקרה. הדוב הזה שישן שנות דור קם והכיר בכוחו מחדש".

פז נשאל האם נכון שאמר כי אם כל השינויים לא יקרו, תתחולל בישראל מלחמת אזרחים. "לא", השיב,. "אני אמרתי שהממשלה הזו מובילה אותנו למלחמת אזרחים, ולמלחמה עם האויב החיצוני. מלחמה לא חייבת להיות עם פתיחה אש. לדעתי, אנחנו מלחמת אזרחים כבר כמה שנים".

חבר בהנהלת יוזמת ז'נבה ומפקדים למען ביטחון ישראל

נציין כי פז ניהל במשך כשנתיים את "ביטיאיי - יוצאים מהקיפאון ישראל בע"מ (חל"צ)" ארגון של אנשי עסקים בכירים התומכים בפתרון שתי המדינות. בחודש יוני 2019 התפטר מהנהלת החברה אך הוא ממשיך להיות פעיל בהתנדבות בארגוני שמאל. פז חבר בהנהלת "יוזמת ז'נבה" ו"מפקדים למען ביטחון ישראל".