הרפורמה המשפטית לאחר יום התענית: מרים פרץ השתתפה בעצרת של הרב דוד סתיו

מאות השתתפו בעצרת תפילה לאחר יום תענית שהתקיים ביוזמת יו"ר ארגון רבני צהר: "לעצור הכל ולצאת להפוגה הן של החקיקה והן של המחאה כדי שנחגוג את הפסח יחד ולכבד כראוי את ימי הלאום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/03/23 18:00 כט באדר התשפג

לאחר יום התענית: מרים פרץ השתתפה בעצרת של הרב דוד סתיו
צילום: אוהבים את המדינה יוצאים להפוגה

יו"ר רבני צהר, הרב דוד סתיו, קרא אתמול לקיים היום (ד') ערב ראש חודש ניסן, זאת בשל המחלוקות הקשות סביב הרפורמה המשפטית, "בדרך כלל העם היהודי צם אחרי חורבן. הפעם אנחנו רואים איך החברה הישראלית, הולכת ומדרדרת לפי תהום", אמר הרב בסרטון שפרסם. 

מאות בני אדם השתתפו בשעות אחר הצהריים בעצרת תפילה לאחר יום הצום שהתקיים ביוזמת הרב סתיו ובשיתוף עם הרב יעקב מידן, תנועת הקיבוץ הדתי, רבני בית הלל, קואליציית אוהל ההסכמות וארגונים נוספים.

בין המשתתפים בעצרת התפילה גם מרים פרץ כלת פרס ישראל. הקריאה המשותפת לכלל הארגונים המשתתפים היא "לעצור הכל ולצאת להפוגה הן של החקיקה והן של המחאה זאת על מנת שניתן יהיה לחגוג את הפסח יחד ולכבד כראוי את ימי הלאום בהם יום השואה, יום הזיכרון ויום העצמאות".

"שבעזרת השם נדע לצאת מהמשבר שבו אנו נתונים"

הרב סתיו הסביר אתמול: "אנחנו מבקשים להתפלל, לזעוק לצום, כך שראשינו ומנהיגנו ימצאו את הדרך להמשיך את המפעל העצום הזה של מדינת ישראל. נצום להצלחתה של מדינתנו ולהצלחתו של העם שלנו, שבעזרת השם נדע לצאת מהמשבר שבו אנו נתונים".

"וּמִדִּבְרֵי סוֹפְרִים לְהִתְעַנּוֹת עַל כָּל צָרָה שֶׁתָּבוֹא עַל הַצִּבּוּר עַד שֶׁיְּרֻחֲמוּ מִן הַשָּׁמַיִם. וּבִימֵי הַתַּעֲנִיּוֹת הָאֵלּוּ זוֹעֲקִין בִּתְפִלּוֹת וּמִתְחַנְּנִים" נכתב מטעם הארגונים, "התענית היא קריאה לאבינו שבשמים 'אנא ה' הושיעה נא' ודרישה מהמנהיגים שלנו - אל תקרעו את העם, צאו להפוגה עד לאחר העצמאות" כך נמסר מטעם הארגונים, "כמנהג רבותינו, נצום 'יום כיפור קטן' בערב ראש חודש ניסן בתקווה שנזכה לרחמי שמיים. הצטרפו לחצי יום צום משותף לכל חלקי הציבור. כולנו יחד בתפילה למען אחינו, עמנו ומולדתנו".