השר קרעי חשף: זה מה שטוויטר ופייסבוק יהיו חייבות לעשות

במסיבת עיתונאים, הציג שר התקשורת את תוכנית העבודה של המשרד. בין התוכניות: ביטול הרשות השניה, פתיחת שוק התקשורת וצמצום רשתות הרדיו של התאגיד, אך לא בחטיבת הטלוויזיה | השר יוזם: טוויטר ופייסבוק יצטרכו להסביר חסימות של אנשים

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/03/23 16:35 כח באדר התשפג

השר קרעי חשף: זה מה שטוויטר ופייסבוק יהיו חייבות לעשות
השר קרעי, הציג את תוכנית העבודה של המשרד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

רפורמת קרעי: שר התקשורת שלמה קרעי הציג היום את עיקרי תכנית העבודה של משרד התקשורת. בין היתר, מתכוון השר להאיץ את תשתיות סלולר מתקדמות דור 5, לפתוח את שוק השידורים לתחרות, סגירת הרשות השניה ומועצת הכבלים והלוויין. בין היתר הציג קרעי גם את תוכניתו לרשות החברתיות הגדולות, במסגרתה יצטרכו הרשתות להסביר חסימות של משתמשים.

ביטול הצורך ברישיון על מנת לשדר חדשות

השר קרעי שואף להתערבות פחותה בערוצים פרטיים ובין היתר מקדם את הפסקת ההתערבות במודל העסקי, בהרכב חבילות המנוי ובלוח השידורים. בהסברים לתוכניות, טוען השר קרעי כי שוק חופשי ותחרותי יביא לפתיחת ערוצי תוכן חדשים, להוזלת מחירי תכנים ייעודיים כדוגמת הספורט ולדמי מנוי שווים לכל נפש. עוד מקדם קרעי גם את ביטול הצורך ברישיון על מנת לשדר חדשות בישראל.

השר קרעי, עוקץ את סמוטריץ

השר קרעי, הדרישה מטוויטר ופייסבוק צילום: Yonatan Sindel/Flash90

קרעי הציג תוכניות גם לשוק הרדיו והודיע כי בכוונתו לפנות תדרים מתחנות הרדיו של התאגיד לטובת הקצאתם לתחנות רדיו ארציות מסחריות. עוד מבקש השר לחייב את הערוצים המסחריים, כולל שחקנים בינלאומיים, להפיק הפקות מקור ישראליות. 

הדרישה של קרעי מטוויטר ופייסבוק

גם את מדד הרייטינג מבקש השר לשנות. השר קרעי הציג את רצונו לפיתוח מודל מדרוג חדש, שיתבסס בין היתר על טכנולוגיות חדשות ונתוני אמת מספקי התכנים. נקודה נוספת בתוכנית העבודה של המשרד, נוגעת לרשתות החברתיות הגדולות טוויטר ופייסבוק. על פי התוכנית, השר מקדם  חובת הנמקת חסימות ומחיקות ברשתות החברתיות בישראל, ומתן סמכות לבתי המשפט בישראל לדון בפגיעה בזכויות משתמשים ברשתות החברתיות.