המתגייסים החדשים פגשו אורח מפתיע בבקו"ם: "תשמרו אחד על השני"

נתניהו הצטרף לגיוס בתל השומר ועזר בשרשרת החיול: "אין לנו מדינה בלי צבא, אין לנו מדינה בלי חיילים שמתגייסים לשירות - אתם מתגייסים להגן על המורשת" | גלנט לחיילים: "התשובה החדה לכל המחלוקות נמצאת כאן, בגיוס לחטיבת גולני"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/03/23 14:16 כח באדר התשפג

המתגייסים החדשים פגשו אורח מפתיע בבקו"ם: "תשמרו אחד על השני"
בנימין נתניהו וגלנט בגיוס גולני, צילום: דוברות ראש הממשלה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט ביקרו היום (ג'), בלשכת הגיוס מיטב, שבתל השומר, כחלק מיום גיוס לחטיבת גולני וללוחמי המעברים. ראש הממשלה נתניהו ליווה את המתגייסים בשרשרת החיול וחילק, יחד עם שר הביטחון, ציוד צבאי ומדי צה"ל למלש"בים. בהמשך קיים רה"מ נתניהו שיח פתוח עם עשרות מלש"בים וענה לשאלות, יחד עם שר הביטחון ור' אכ"א אלוף יניב עשור.

הדבר הנורא ביותר שקרה לנו זה שאיבדנו את היכולת להגן על עצמנו

נתניהו אמר למתגייסים כי "בתולדות העם היהודים הדבר הנורא ביותר שקרה לנו זה שאיבדנו את היכולת להגן על עצמנו. לכן, דורות של יהודים, במשך אלפי שנים בעצם, היו כמו עלים נידפים ברוח. שחטו בנו. העם היהודי בגלות זה בעצם היה עם ששחטו בו, לא יכולנו לעשות כלום". 

נתניהו עם המתגייסים

נתניהו עם המתגייסים צילום: דוברות ראש הממשלה

"אלה שרוצים להשמיד אותנו לא נעלמו", התריע ראש הממשלה, "הם משנים צורה, לובשים צורה, באים מחדש. איראן וגרורותיה. מה שהשתנה זה היכולת שלנו להילחם בהם. אני רוצה שכמובן תשמרו על מדינה, אבל יותר מכל שתשמרו אחד על השני" ביקש מהמתגייסים.

גלנט: "התשובה החדה לכל המחלוקות נמצאת כאן, בגיוס לחטיבת גולני"

שר הביטחון יואב גלנט אמר כי, "אתם צריכים להיות גאים בעצמכם ולהגיע לטירונות בראש מורם. עליכם לזכור דבר מרכזי: היום אתם הופכים להיות חלק מכוח המגן של עם ישראל ומדינת ישראל" גלנט הכין את המתגייסים לשירות הצבאי: "בכל יום שיעבור אתם תתקדמו צעד נוסף לעבר המטרה, ויחד עם מי שיהפכו להיות החברים שלכם למחלקה, לפלוגה ולבסוף גם לחיים - אתם תתגברו על הקשיים ותעמדו באתגרים".

"התשובה החדה לכל המחלוקות נמצאת כאן, בגיוס לחטיבת גולני", אמר השר. "כשאנחנו רואים אנשים מכל קצוות הארץ מגיעים לשירות קרבי. כאן אנחנו מקבלים עדות לחוסן האמיתי של מדינת ישראל. זו שרשרת הדורות והמקל שאנחנו מעבירים מאחד לשני".

נתניהו וגלנט עם המתגייסים

נתניהו וגלנט עם המתגייסים צילום: דוברות ראש הממשלה