יואב גלנט נגד הקריאה לסרבנות: "פגיעה בביטחון ישראל"

שר הביטחון ערך ביקור בחטיבת אפרים במהלכו ניהל שיח עם לוחמי מילואים, דיבר על חשיבות הצבא דווקא בימים אלו, ויצא בתקיפות נגד הקוראים לסירוב גיוס

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/02/23 20:04 ז באדר התשפג

יואב גלנט נגד הקריאה לסרבנות: "פגיעה בביטחון ישראל"
השר גלנט קיבל סקירה על פעילות הכוחות בשטח, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

על רקע "מחאת המילואימנקים" נגד הרפורמה המשפטית אותה מקדמת הממשלה, שר הביטחון יואב גלנט, ערך היום (ג') שיח עם לוחמי מילואים. גלנט ערך ביקור בחטיבה המרחבית אפרים, במהלכו נפגש עם אנשי צבא בכירים ועם לוחמי גדוד המילואים 363 אשר נמצאים בימים אלה בשירות מילואים בגזרה. 

השר גלנט קיבל סקירה על פעילות הכוחות בשטח, ובסיומה קיים שיח עם לוחמי הגדוד על חשיבות שירות המילואים, ועל שיפור תנאי מערך המילואים שמתכנן לקדם. בשיחתו עם משרתי המילואים התייחס גלנט לקריאות לסירוב גיוס לצה"ל מצד מתנגדים לרפורמה המשפטית.

שר הבטחון גלנט ערך שיח עם הלוחמים

שר הבטחון גלנט ערך שיח עם הלוחמים צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

לצבא המילואים ולכוחות המילואים יש תפקיד מכריע

גלנט פתח וציין כי "אני רואה כאן בגדוד אנשים שמגיעים מכל רחבי הארץ: דתיים, חילונים, בעלי השקפות עולם מימין ומשמאל, כשהם נכנסים לתוך המדים ומתחת לאלונקה הם כולם פועלים כיד אחת" גלנט הוסיף ואמר כי צה"ל "הוא עמוד התווך של מדינת ישראל", ובתור כזה, אין לפגוע בו.

"אני אומר את זה מתוך ראייה ארוכת שנים, ראיתי את ההפגנות אחרי מלחמת יום כיפורים לפני חמישים שנה, עברתי אינתיפאדות", הדגים גלנט, וטען כי תמיד היו אירועים חברתיים מורכבים, אך למול כל אלה הצבא הצליח להישאר מאוחד ולהבין את האחריות המוטלת עליו: "בהיבט הזה, לצבא המילואים ולכוחות המילואים יש תפקיד מכריע".

יואב גלנט

יואב גלנט צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

כל קריאה לסרבנות היא פגיעה בביטחון ישראל

שר הביטחון תקף את הקריאות לסירוב גיוס לצה"ל, "כל קריאה לסרבנות היא פגיעה בביטחון ישראל, אסור לאף אחד להשתמש בסמל היחידה, בסמל צה"ל או בדגל ישראל על מנת להצדיק צד אחד", והדגיש: "בשום פנים ואופן לא קוראים לסרבנות בשום מקום, בשום גזרה, בשום חיל ובשום יחידה".

"האיומים על מדינת ישראל - איראן, חיזבאללה, חמאס ובעיות נוספות יישארו איתנו גם אחרי שיפתרו הבעיות הנוכחיות לכן - צה"ל צריך להישאר צבא העם, הצבא של כולנו, מאוחד ומסוגל לבצע את משימותיו" סיכם שר הביטחון גלנט את דבריו.