יגאל דילמוני מברך על ביטול חוק ההתנתקות: "התחלה של שינוי"

בשיחה עם חדשות כיפה, מנכ"ל מועצת יש"ע לשעבר, יגאל דילמוני, מברך על ביטול חוק ההתנתקות וציין כי זו התחלה של שינוי: "אנחנו חוזרים בחזרה לדרך השפיות"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 21/03/23 16:17 כח באדר התשפג

יגאל דילמוני מברך על ביטול חוק ההתנתקות: "התחלה של שינוי"
חומש, ארכיון , צילום: Hillel Maeir/Flash90

מליאת הכנסת אישרה הלילה (בין שני לשלישי) בקריאה שניה ושלישית את החוק לביטול חוק ההתנתקות. 31 חברי כנסת תמכו בחוק מול 18 שהתנגדו. הצעת החוק הוגשה שבע פעמים בשבע כנסות שונות בדחיפת ראש מועצת שומרון יוסי דגן, יחד עם יוזמי הצעת החוק, שרת ההתיישבות אורית סטרוק ויו''ר ועדת חוץ וביטחון, יולי אדלשטיין. 

 "גם אם זה לא פתר את כל הבעיות - זו התחלה של שינוי של ממש"

בשיחה עם חדשות כיפה, מנכ"ל מועצת יש"ע לשעבר, יגאל דילמוני, מברך על המהלך, וציין כי זו התחלה של שינוי. "אני חושב שכל מי שחווה את הגירוש, לא יכול לא להגיד שזה לא יום של חג. לא האמנתי שאני אראה במו עיניי שכנסת ישראל מבטלת את החוק ההזוי הזה. מגיע שאפו גדול לחבר הכנסת יולי אדלשטיין שהצליח להוביל את המהלך. גם אם זה לא פתר את כל הבעיות של צפון השומרון, זו התחלה של שינוי של ממש, הפיכת התקליט".

יגאל דילמוני

יגאל דילמוני צילום: מאיר אליפור

המנכ"ל לשעבר הבהיר כי החזרה לצפון השומרון נחשבת למגמה אסטרטגית. "הרוח של הציונות היא להתקדם, לבנות, להתפתח ולשאוף קדימה. כך גם נפש האדם, אם האדם לא שואל איך להתקדם, הוא יתדרדר אחורה. וזה בדיוק מה שקרה לנו בגירוש. מאז הגירוש אנחנו מתדרדרים אחורה מבחינת ביטחונית. אנחנו רואים מה קורה בדרום, באזור צפון השומרון, בג'נין ובשכם, הטרור הרים את הראש ואנחנו נמצאים בנסיגה מבחינה ביטחונית. עכשיו אנחנו חוזרים למגמה של בנייה, התפתחות והתיישבות, אנחנו בעצם חוזרים לציונות וזו רק ההתחלה. אנחנו חוזרים חזרה לדרך השפיות".

"חומש, שא-נור הם ליבת ההסיטוריה של עם ישראל"

דילמוני ציין את המשימות הבאות לאחר ביטול חוק ההתנתקות. "בשלב ראשון צריך לחזור לשטח, לחומש לשא-נור ובהמשך גם לגנים וכדים ולאתר את האדמות והקרקעות שהם רלוונטיות להקמה של יישובים. בנוסף, צריך לייצור תכניות מתאריות ליישובים האלה ולהתחיל להעלות את הגרעינים לשטח. זאת משימה שצריכה עכשיו לרדת לביצוע".

פעילי חומש חוגגים |

פעילי חומש חוגגים | צילום: דוברות שומרון

בסיום דבריו, ציין דילמוני כי "יש אנשים ששומעים 'חומש', 'שא-נור', וזה נשמע לכם רחוק. חומש 35-40 דקות נסיעה מנתניה, היא יושבת ליד סבסטיהן. שא-נור יושב ליד עמק דותן, איפה שיוסף הצדיק הלך ושמה האחים זרקו אותו. גנים, כדים ועין גנים הם ליבת ההיסטוריה של עם ישראל. זה לא אי שם מבין מעבר להרי החושך זה ממש ליבת עם ישראל".