בימין חוגגים את ביטול חוק ההתנתקות: "תיקון היסטורי"

לאחר שמליאת הכנסת אישרה את ביטול חוק ההתנקות, חברי הכנסת מהקואליציה ברכו על המהלך | בן גביר: "בשורה משמחת להתיישבות", אדלשטיין: "מדינת ישראל התחילה הלילה את תהליך ההחלמה שלה מאסון הגירוש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/03/23 08:16 כח באדר התשפג

בימין חוגגים את ביטול חוק ההתנתקות: "תיקון היסטורי"
צילום: דוברות השומרון

היסטוריה במליאה לאחר 17 שנות מאבק. מליאת הכנסת אישרה הלילה (בין שני לשלישי) בקריאה שניה ושלישית את החוק לביטול חוק ההתנתקות. 31 חברי כנסת תמכו בחוק מול 18 שהתנגדו. הצעת החוק הוגשה שבע פעמים בשבע כנסות שונות בדחיפת ראש מועצת שומרון יוסי דגן, יחד עם יוזמי הצעת החוק, שרת ההתיישבות אורית סטרוק ויו''ר ועדת חוץ וביטחון, יולי אדלשטיין. בתוך כך, חברי הקואליציה ברכו על המהלך.

סמוטריץ':"מתחילים כאן תיקון היסטורי", בן גביר: "בשורה משמחת להתיישבות"

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' אמר כי זוהי התחלה של תיקון היסטורי. "הלילה הזה מרגש כי אנחנו מתחילים כאן תיקון היסטורי. הודות לחלוצי חומש הגיבורים שנאחזים במקום במסירות במשך שנים, כנסת ישראל והקואליציה שלנו מתחילים הלילה למחוק את חרפת הגירוש מספר החוקים ולקדם את הסדרת הישיבה בחומש. מה שאתה בוחר זה מה שאתה מקבל!"

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, אמר כי מדובר בבשורה משמחת להתיישבות ביהודה ושומרון. "ביטול חוק הגירוש הוא בשורה משמחת להתיישבות. כמי שנאבק בגירוש, אני גאה לקחת חלק בביטול החוק, בהכשרת ישובים חדשים ובחזרה לכל חלקי ארצנו. גאה במגישת החוק, לימור סון הר מלך מעוצמה יהודית, ששכלה את בעלה הי"ד בחומש ונפצעה קשה בעצמה ומאז מובילה את המאבק לביטול הגירוש. יו"ש מאז ולתמיד!"

"מדינת ישראל התחילה הלילה את תהליך ההחלמה שלה מאסון הגירוש"

יו"ר ועדת חוץ וביטחון, חבר הכנסת יולי אלדשטיין ברך על המהלך. "17 שנים של ניסיונות, מאבק בלתי מתפשר ואמונה חזקה בצדקת הדרך התנקזו לרגע אחד בו מליאת הכנסת הצביעה בעד ביטול חוק ההתנתקות. מדינת ישראל התחילה הלילה את תהליך ההחלמה שלה מאסון הגירוש. זהו הצעד ראשון ומשמעותי לתיקון אמיתי ולביסוסה של ישראל בשטחי המולדת השייכים לה".

שרת ההתיישבות, אורית סטרוק כתבה כי "שמחה לארצך, וששון לעירך - ריקודי הודיה ושמחה ברחבת הכנסת, לאחר שחוק השיבה לחומש וצפון השומרון עבר בקריאה שניה ושלישית. "אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן" - זה היה העקרון לפיו הקמנו לפני יותר מ 17 שנה את מטה "חומש תחילה". עכשיו אנחנו זוכים להתחיל לתקן. אשרינו שזכינו".

לימור סון הר מלך: "שמחה אינסופית על תיקון היסטורי, אך עלינו להמשיך במשימה עד להשלמתה"

חברת הכנסת מעוצמה יהודית, לימור סון הר מלך, ברכה על המהלך. "שהחיינו וקיימנו לזמן הזה! אישרנו הלילה באופן סופי במליאת הכנסת את הצעת החוק לביטול חוק ההתנתקות שהגשתי יחד עם חברי יולי אדלשטיין זהו יום של שמחה אינסופית על התיקון ההיסטורי שעשינו כאן בכנסת. אחרי 18 שנים של גירוש, הרס ורדיפת כל מי שניסה לחזור לשטח הישובים שפונו ולתקן את העוול היום הצהירה כנסת ישראל ברוב מובהק כי החוק שהיווה אות קלון לכולנו ורמס ברגל גסה אלפי אזרחים חלוצים - בטל ומבוטל".

חברת הכנסת קראה להחזיר את ההתיישבות גם ליישובי גוש קטיף. "כעת אסור לנו לנוח על זרי הדפנה ולשקוע באופוריה, ועלינו להסתער כבר מחר על 2 המשימות הבאות שמונחות לפתחנו הקמתם מחדש של ארבעת הישובים שפונו בצפון השומרון, ושיבה הביתה גם לישובי חבל קטיף שפונו והורחבו באיוולת איומה והפכו לקן טרור. ביום הזה ברצוני להודות לכל מי שתמך וסייע לאורך כל הדרך בהעברת תיקון החוק החשוב הזה, ובראשם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר וחברי סיעת עוצמה יהודית".

ח"כ מהאופוזיציה: תיקון של עוול היסטורי ואיוולת מוסרית וביטחונית

לא רק בקואליציה ברכו על ביטול החוק. חבר הכנסת מהמחנה הממלכתי: זאב אלקין, שהיה מבין היוזמים הראשונים לחוק ברך. "אני מברך את חברי, יו"ר ועדת חוץ וביטחון ח"כ יולי אדלשטיין על הקידום המהיר של החוק ואישורו הסופי. העברת החוק לביטול ההתנתקות בצפון השומרון שהגשתי לראשונה לפני מספר קדנציות מהווה תיקון של עוול היסטורי ואיוולת מוסרית וביטחונית. ההתנתקות הייתה טעות קשה בזמנו והתנגדתי לה, אין ספק שאיסור על שהייה וביקור ישראלים בצפון השומרון היום משולל הגיון".

עוד הוסיף ואמר כי "אני שמח שבמאמץ משותף תיקנו את העיוות והחזרנו לשטח של צפון שומרון את המעמד הרגיל כמו יתר שטחי סי. עבורי, כמי שהתחיל את דרכו בפוליטיקה כמרכז המטה הרוסי נגד ההתנתקות במשאל המתפקדים וכמי ששימש כמה קדנציות בכנסת כיו"ר השדולה למען מפוני גוש קטיף יש בהצבעה היום ובאישור החוק סגירת מעגל היסטורית".