ברקת נגד לוין: "לא אתן את ידי לכאוס"

בניגוד להצהרתו של שר המשפטים, יריב לוין, שר הכלכלה והתעשייה, ניר ברקת, הבהיר כי הוא יכבד את פסיקת בג"צ במידה והם יפסלו את הרפורמה במערכת המשפט: "האינטרס של מדינת ישראל אצלי הוא מעל לכל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/03/23 11:35 כח באדר התשפג

ברקת נגד לוין: "לא אתן את ידי לכאוס"
ברקת, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

שר המשפטים, יריב לוין, התראיין אמש (ב') בערוץ 14 והתייחס לסוגיות הבוערות סביב הרפורמה במערכת המשפט. בין היתר, נשאל לוין על האפשרות שבג"צ יפסול את הרפורמה. "אין שום הצדקה לדבר כזה. זו תהיה חציית קו אדום – שלא נקבל אותה", השיב שר המשפטים בנחרצות.

ניר ברקת: "לא אתן קולי ואת ידי לכאוס בו אזרחי ישראל"

בתוך כך, שר הכלכלה והתעשייה, חבר הכנסת ניר ברקת, אמר בכנס בחיפה כי אין מקום לבג"צ לפסול את הליך החקיקה של הרפורמה. "התיקונים במערכת המשפט בישראל הם כורח המציאות, בראשם גיוון השופטים ומתן ביטוי לפסיפס האנושי שמרכיב את החברה בישראל. אני תומך מלא בתיקונים הנדרשים במערכת המשפט ואין מקום להתערבות של בג"צ או לפסילת חקיקה של הכנסת בנושא הזה, יחד עם זאת: אני לא תומך בשום דרך ואופן בהליכה עיוורת למשבר חוקתי בישראל. האינטרס של מדינת ישראל אצלי הוא מעל לכל, כך חונכתי, כחייל, כקצין וכאזרח".

יריב לוין

יריב לוין צילום: אוליבר פיטוסי פלאש 90

בניגוד להצהרתו של השר לוין, ברקת ציין כי הוא יכבד את פסיקת בג"צ במידה והם יפסלו את הרפורמה במערכת המשפט. "במקרה בו בג"צ יפסול לצערי את התיקונים במסגרת הרפורמה - אכבד את החלטת בית המשפט כלשונה. לא אתן קולי ואת ידי לכאוס בו אזרחי ישראל יאבדו את האמון במערכות השלטון והמשפט בו זמנית".

לפיד מאיים: "לא נציית לממשלה שלא תציית לבג"ץ"

בעקבות אמירתו של לוין, ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד,  התראיין הבוקר בגל"צ ואמר כי אם הממשלה לא תציית לפסיקת בג"צ - אין לציית לה . "אם שר המשפטים אומר שלא צריך לציית לצו בית המשפט - לא נציית גם לממשלה. אם הם יעבירו את המתווה לוועדה נעתור לבג"ץ", אמר לפיד.