"ברוב מוחץ": סיעת הליכוד אישרה את המתווה החדש

סיעת הליכוד אישרה את המתווה החדש של יו"ר ועדת חוקה, שמחה רוטמן להרכב הוועדה למינוי שופטים בעוד חברי כנסת דני דנון, דודי אמסלם, משה סעדה ומשה פסל הצביעו נגד | גם הציונות הדתית הצביעה בעד המתווה

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/03/23 19:58 כז באדר התשפג

"ברוב מוחץ": סיעת הליכוד אישרה את המתווה החדש
נתניהו, צילום: Alex Kolomoisky/POOL

סיעת הליכוד אישרה הערב (ב') ברוב של 34 חברי כנסת את המתווה החדש של יו"ר ועדת חוקה, חבר הכנסת שמחה רוטמן, לשינוי הרכב הוועדה למינוי שופטים. על פי המתווה החדש, הקואליציה תמנה שני שופטים ושאר השופטים ימונו בהסכמה רחבה. בתוך כך, חברי כנסת דני דנון, דודי אמסלם, משה סעדה ומשה פסל הצביעו נגד המתווה.

בהודעה שהוציאה סיעת הליכוד נכתב כי "סיעת הליכוד הצביעה כעת ברוב מוחץ בעד החוק שמחזיר את האיזון בוועדה לבחירת שופטים ומבטל את המצב הלא-דמוקרטי שבו השופטים ממנים את עצמם. שיטה זו שבה נציגי הציבור בוחרים שופטים נהוגה כמעט בכל הדמוקרטיות בעולם. הטענה שביטול המנגנון שבו השופטים ממנים את עצמם זה ׳קץ הדמוקרטיה' - משוללת יסוד. החוק לא מאפשר השתלטות של הקואליציה או האופוזיציה על בית המשפט, אלא מבטיח שיהיה גיוון בהרכב השופטים".

הציונות הדתית הצביעה בעד המתווה: "התיקון יוביל לשינוי אמיתי בצורה אחראית"

גם סיעת הציונות הדתית התכנסה והצביעה פה אחד בעד ההצעה של שר המשפטים יריב לוין ויו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן לתיקון הרכב הועדה לבחירת השופטים. "סיעת הציונות הדתית תומכת בהצעת השר לוין וח"כ רוטמן לתיקון הרכב הוועדה לבחירת השופטים. התיקון יוביל לשינוי אמיתי בצורה אחראית ויביא לגיוון של שופטי בית משפט העליון כך שיהיה ייצוג של כל חלקי הציבור הישראלי. מדובר צעד חשוב לתחילת תהליך תיקון מערכת המשפט בישראל. מה שהבטחנו לבוחרים אנו מקיימים" נמסר מהציונות הדתית.

רוטמן ולוין

רוטמן ולוין צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עוד הוסיפו וכתבו כי "הסיעה קוראת להידברות ושיח על החלקים הנוספים ברפורמה שיובאו לדיון בכנסת לאחר הפגרה. חברי הסיעה חיזקו את ידיו של חבר הכנסת רוטמן והודו לו עבודתו המסורה למען מדינת ישראל וחיזוק הדמוקרטיה".

דני דנון: "נשארנו עם נסיגה מפוארת ובלי שום הסכמות"

כאמור, חבר הכנסת דני דנון שהצביע נגד המתווה, הגיב להחלטה של סיעתו בעמוד הטוויטר שלו. "מתווה? כן. פשרה? כן. התקפלות? לא ולא. מהרגע הראשון הבהרתי שאני תומך ברפורמה. העם נתן לנו מנדט ברור לבצע שינוי במערכת המשפט, ואמרתי שאתן לכך גב מלא. חשבתי שאפשר וצריך להתפשר למען רעיון האחדות, אבל להתפשר אין פירושו להתקפל".

דני דנון

דני דנון צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עוד הוסיף וכתב כי "לצערי, אנו עדים בימים ובשבועות האחרונים להתנהלות לא טובה של הקואליציה, מתווים  של שותפים בקואליציה שנשלפים באישון ליל, זיגזוג מ-0 ל-100 ומ-100 ל-0. לא נכון לוותר על נושאי ליבה כאשר אין הסכמה רחבה. ברור לכולם שהצעדים שלנו יובילו רק להחרפת המאבק והדה לגיטימציה לבחירת העם הדמוקרטית. אם המהלך היה מביא להסכמה רחבה היה נכון לשקול ויתורים מפליגים. כעת נשארנו עם נסיגה מפוארת ובלי שום הסכמות. חבל.