סערה בליכוד: "לא סופרים אותנו"

סיעת הליכוד התכנסה היום לישיבה סוערת במהלכה הציג שר המשפטים יריב לוין את הריכוך שהוא מתכוון לבצע ברפורמה המשפטית, חברי כנסת זעמו: "אני לא מבין"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 20/03/23 17:22 כז באדר התשפג

סערה בליכוד: "לא סופרים אותנו"
לוין ונתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

השינויים ברפורמה המשפטית מגיעים לישיבת סיעת הליכוד: חברי הכנסת של המפלגה הגדולה בקואליציה התכנסו היום (ב') כדי לדון ולהצביע על השינויים שמתבצעים ברגע האחרון בחוק שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים ובהחלטה לדחות את רוב הרפורמה

לפני ההצבעה התקיים דיון סוער, על פי ציטוטים שהגיעו לידי חדשות כיפה, השר דיכטר העביר ביקורת  ואמר: "אני לא מבין למה מראש היינו צריכים ללכת למהלך של שליטה בשלושת הראשיות", חבר הכנסת דוד ביטן הוסיף בכעס: "הכל מאחורי הגב שלנו". חבר הכנסת חנוך מליביצקי הוסיף: "חודשיים וחצי טחנו בוועדת חוקה ולא סופרים אותנו".

לישיבת הליכוד הביאו קלפי כדי לאפשר הצבעה חשאית אבל כרגע זה לא הולך לשם וההצבעה תהיה גלויה והצעת לוין צפויה לעבור, השר מיקי זוהר אמר לפני ההצבעה: "חייב שכולם יצביעו פה אחד".

טלי גוטליב: "אל תשחקו בי"

טלי גוטליב אמרה מוקדם יותר היום על המתווה: "הייתי מעדיפה שתגידו 'אנחנו פורשים מהרפורמה כי אנחנו מעדיפים את המדינה ואחדות העם'. אל תצאו בהצהרה, תובילו אותנו לכל המסע הזה, תפרשו ולא תגידו לנו למה. אל תשחקו בי ובאזרחים התחושה מאוד קשה בחוץ. יש כאן מחטף של וויתור על הרפורמה".