עמית סגל נשאל אם הוא מתנגד לחלקים ברפורמה המשפטית - כך הוא הגיב

הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, נשאל במהלך הרצאה האם הוא מתנגד לחלקים ברפורמה המשפטית: "זו הייתה טעות אסטרטגית קשה מאוד שהולידה את גל המחאה ולכן אני מתנגד לחלק נכבד מהרפורמה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/03/23 17:57 כז באדר התשפג

עמית סגל נשאל אם הוא מתנגד לחלקים ברפורמה המשפטית - כך הוא הגיב
עמית סגל, , צילום: Hadas Parush/Flash90

לפני כחודש, יצא הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל בפרויקט חדש, במסגרתו הוא מנסה להסביר בפשטות את הבעיות והפתרונות של הרפורמה במערכת המשפט אותה מוביל שר המשפטים, יריב לוין. בתוך כך, במהלך הרצאה שעסקה ברפורמה, נשאל הפרשן הפוליטי של חדשות 12 האם הוא מתנגד לחלקים ברפורמה המשפטית.

 "הבעיה העיקרית ברפורמה היא שהתייחסו אליה כמו אל הצעת תקציב"

"כן", השיב סגל לשואל והציג את הבעיה העיקרית ברפורמה, "הבעיה העיקרית ברפורמה היא שהתייחסו אליה כמו אל הצעת תקציב. אני עכשיו שר האוצר, אני רוצה להציע תקציב מדינה ואני צריך לקצץ 20 מיליארד שקל. אז אני מודיע עכשיו לשר התיירות שהחלטתי לקצץ מהמשרד שלו 30 מיליארד שקל. הוא בשוק, הוא שולח שביתה של המלונאים, עיצומים, הפגנות ואז אני מסכים לקצץ את זה ל-20 מיליארד וכולם מרוצים. לזה קוראים עיזים".

לוין ורוטמן

"חשבו שהיא עז". לוין ורוטמן צילום: יונתן סינדל/פלאש90

"זו היה טעות אסטרטגית קשה מאוד שהולידה את גל המחאה"

סגל הצביע על הטעות האסטרטגית של שר המשפטים ויו"ר ועדת חוקה. "יריב לוין ושמחה רוטמן חשבו שהרפורמה המשפטית היא עז. הם לא הבינו שאנשים כמותם, שאומרים גם 15/15 כדי לפסול חוק, גם הממשלה תמנה את כל השופטים, גם נפרק את תפקיד היועמ"ש - אז אנשים לוקחים את זה ברצינות זה סוף הדמוקרטיה. כמו שאם אתה תגיד אני עכשיו הולך לפנות את כל מי יישובי יהודה ושומרון כדי בסוף לפנות רק מאחז, בינתיים כולם מגיעים מול קריית הממשלה. זו הייתה טעות אסטרטגית קשה מאוד שהולידה את גל המחאה. יגידו לך לוין ורוטמן, אם לא היינו עושים את זה גם לא היו מגיעים עכשיו למה שאנחנו מגיעים. ולכן אני מתנגד לחלק נכבד מהרפורמה. אני פשוט יודע שזה לא מה שיקרה".