תושבים בשומרון זועמים: "צה"ל לא ביצע מעצרים בכפרו של המחבל"

בניגוד לשורת פיגועים קודמים לא ביצע הלילה צה"ל מעצרים ופעילות התקפית בכפר מדמא בשומרון, ממנו יצא המחבל שביצע את פיגוע הירי בחווארה אתמול | ששה מבוקשים נעצרו במסגרת "שובר גלים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/03/23 11:18 כז באדר התשפג

תושבים בשומרון זועמים: "צה"ל לא ביצע מעצרים בכפרו של המחבל"
פעילות צה"ל הלילה, צילום: דובר צה"ל

תושבי השומרון זועמים: בניגוד לשורת פיגועים קודמים לא ביצע הלילה צה"ל מעצרים בכפר מדמא ממנו יצא המחבל שביצע את פיגוע הירי בחווארה, ולפי דיווחים ערבים גם בני משפחתו הוזמנו לחקירה בשיחת טלפון בלבד ושוחררו כעבור שעה. תושבי הישובים: "את שאגות ההסתה וזיקוקי השמחה מהכפר שמענו כל הלילה, ונדהמנו לראות כי צה"ל לא עשה דבר כנגד קן הטרור".

[[1153867]

גם בבית המחבל לא בוצע חיפוש, ולפי דיווחים ערבים בני משפחתו הוזמנו לחקירה בשיחת טלפון בלבד ושוחררו כעבור שעה לביתם. ההחלטה של מערכת הביטחון שלא לפעול הלילה בכפר, מגיעה חרף מפגני התמיכה במחבל שהתרחשו לאורך כל הלילה בכפר - בהם התקהלו מאות ערבים, שירו זיקוקים ושאגו משפטי הסתה.

זירת הפיגוע בחווארה

זירת הפיגוע בחווארה צילום: תיעוד מבצעי מד"א

"חיים במציאות בלתי נתפסת"

בישוב הסמוכים מתחו הבוקר ביקורת חריפה על החלטת צה"ל שלא לבצע פעילות מבצעית בכפרו של המחבל. "אנחנו חיים במציאות בלתי נתפסת", אמר הבוקר ישראל איצקוביץ' תושב יצהר. "כל הלילה שמענו זיקוקים ושאגות של מאות ערבים שצועקים "אנו חייליו של מוחמד דף", ובבוקר התברר לנו שלא רק שצהל לא עצר את מפגן ההסתה ופעל כנגד קן הטרור, אלא אפילו לא פשט על ביתו של המחבל".

"קשה שלא לשייך את חוסר הפעילות המביש והמסוכן של צה"ל לפסגה המדינית שמתקיימת בשארם א שייח. בצער אני אומר את זה, אבל מדינת ישראל פשוט החליטה למכור את החיים והביטחון שלנו תמורת הבטחות לשקט מדומה מהרשות הפלסטינית וחמאס", תקף איצקוביץ'.

כוחותינו בפעילות הלילה

כוחותינו בפעילות, ארכיון, צילום: דובר צה"ל

"שובר גלים" - נעצרו שישה מבוקשים

לצד זאת, כחלק ממבצע "שובר גלים" לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו הלילה למעצר שישה מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים הלוחמים פעלו במספר מוקדים באוגדת יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים, בין היתר בכפרים סינג'יל ודוחא.

הלוחמים פעלו בכפר דיר צמת שבמרחב חטיבת יהודה למעצר שני מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור. במהלך הפעילות איתרו הלוחמים והחרימו שלושה אקדחים מסוג "איירסופט".הכוחות עצרו שני מבוקשים בכפר תייסיר שבמרחב חטיבת הבקעה והעמקים ובכפר זיתא שבמרחב חטיבת מנשה.בכפר קראוות בני זיד שבמרחב חטיבת אפרים ובכפר עיזריא שבמרחב חטיבת עציון נעצרו שני מבוקשים נוספים.