הרכבת הקלה בירושלים מתקדמת: כך זה ייראה

עיריית ירושלים אישרה את תכנית הקו הסגול של הרכבת הקלה והחליטה להמליץ לוועדה המחוזית לתכנון ובניה לתת תוקף לתכנית הקו הסגול של הרכבת הקלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/03/23 16:48 כו באדר התשפג

הרכבת הקלה בירושלים מתקדמת: כך זה ייראה
הרכבת הקלה בירושלים, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

עיריית ירושלים החליטה להמליץ לוועדה המחוזית לתכנון ובניה לתת תוקף לתכנית הקו הסגול של הרכבת הקלה. הקו הסגול יהווה מרכיב חשוב ברשת קווי הרכבת הקלה העירונית, אשר תרשת את כל העיר. הקו המוצע  יחבר את דרום מזרח העיר (דרך חברון/תלפיות), עם דרום מערב העיר (הדסה עין כרם).

אלו השכונות בהן תעבור הרכבת הקלה

הקו יאפשר לחבר את השכונות הדרומיות של ירושלים לרשת קווי הרכבת הקלה, לרבות השכונות קריית יובל, עיר גנים, רמת דניה, רמת שרת, מלחה, גבעת משואה, גוננים, בקעה ותלפיות. כמו כן, הוא יאפשר גישה למוקדים עירוניים מרכזיים, בהם קמפוס "הדסה עין-כרם", "אגן מלחה" ואזור התעסוקה והמסחר "תלפיות".

כך תיראה הרכבת הקלה בירושלים

הרכבת הקלה

הרכבת הקלה צילום: באדיבות צוות תכנית אב לתחבורה ירושלים

התכנית כוללת, בין היתר, הוראות להקמת המסילות לרכבת הקלה, מתקנים ותשתיות הנדרשים להפעלתה, מיקום התחנות, שטחי התארגנות והוראות לבינוי ופיתוח. מגישי התכנית הם צוות תכנית אב לתחבורה ירושלים והוועדה המקומית, עורך התכנית אדריכל עמי שנער, משרד אמיר מן עמי שנער, אדריכלים ומתכנני ערים.

הרכבת הקלה בירושלים תשפר את הנגישות

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "תוואי הקו הסגול מהווה חלק מתוכנית כוללת לפיתוח רשת הרכבת הקלה בירושלים. הפעלת הקו תשפר את הנגישות בין חלקי העיר השונים, תאפשר ניצול מיטבי של משאב הקרקע, תתרום לשמירה על הסביבה ותקדם את פיתוח העיר".