בעקבות הרפורמה בבגרויות: הלימודים בתיכונים יושבתו ברביעי הקרוב

הנהגת ההורים הארצית הודיעה על השבתת שכבות ז'-י"ב במערכת החינוך ביום רביעי הקרוב, לאור פרסום מתווה הבגרויות החדש ובשל עיצומי ארגון המורים שלטענתם פוגעים קשות בהכנות התלמידים לבגרויות

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/03/23 09:24 כו באדר התשפג

בעקבות הרפורמה בבגרויות: הלימודים בתיכונים יושבתו ברביעי הקרוב
חשש לשביתה , צילום: Nati Shohat / Flash 90.

בעקבות פרסום מתווה הבגרויות החדש של שר החינוך,יואב קיש, ובשל עיצומי ארגון המורים הפוגעים בהכנות התלמידים לבגרויות, הנהגת ההורים הארצית הודיעה הבוקר (א') על השבתת שכבות ז'-י"ב במערכת החינוך ברביעי הקרוב במקביל לישיבת וועדת החינוך של הכנסת שעוסקת בנושא מתווה הבגרויות.

מירום שיף, יו"ר הנהגת ההורים הארצית מסר כי "הורי ישראל מפסיקים להבליג ואומרים די! ילדינו הפכו לכלי משחק במאבקי השכר של ארגוני המורים על לא עוול בכפם. היעלה על הדעת שתלמידים ייגשו לבחינת הבגרות מבלי שידעו כמה קיבלו בבחינות המגן? ואם לא די בכך, הרי שמשרד החינוך מאלץ את ילדינו לחזור לאחור לשיטות לימוד שאבד עליהן הכלח ומגדיל את מספר הבחינות. אנו לא יכולים לעמוד מנגד אל מול עוולות אלו ולכן החלטנו להשבית את המערכת, דווקא ביום שבו וועדת החינוך עוסקת בנושא. אני מקווה שמקבלי ההחלטות יבינו את גודל השעה ויחזרו בהם מהפגיעה המתמשכת והלא מוצדקת בילדינו".

שר החינוך קיש, אתר למערכת החינוך

שר החינוך קיש, אתר למערכת החינוך צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חצי יום שביתה בכיתות י' בכל רחבי הארץ

כמו כן, ארגון המורים ייפתח היום בחצי יום שביתה בכיתות י' בכל רחבי הארץ כמחאה על שכר המורים והלימודים יופסקו מהשעה 12:00 בצהריים. "לאור ההתנהלות המזלזלת והמחפירה של משרד האוצר כלפי מורי החינוך העל יסודי וההצעות המשפילות והפוגעניות של משרד האוצר למורים החליט ארגון המורים להחריף את הצעדים", כתב רן ארז, יו"ר ארגון המורים.

יו"ר ארגון המורים רן ארז

יו"ר ארגון המורים רן ארז צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

עוד הוסיף ואמר כי  "לא נעצור עד ששכר המורים המתחילים בחינוך העל יסודי יהיה 12 אלף שקל לפחות, ושכר המורים הוותיקים יעלה בהתאמה. לא ניתן יד להמשך השפלת מורי החינוך העל יסודי בישראל.