לפיד מאשים: "כשהאלימות מגיעה אל נתניהו הוא מיד מתקרבן"

ראש האופוזיציה התייחס לעימותים בין המתנגדים לתומכים בהפגנות מחאות נגד הרפורמה במערכת המשפט והאשים את נתניהו במצב: "מלחמת אחים מתחילה ככה בקטן, באבן, בהתנפלות או בניסיון דריסה"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 19/03/23 08:59 כו באדר התשפג

לפיד מאשים: "כשהאלימות מגיעה אל נתניהו הוא מיד מתקרבן"
לפיד. , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המחאות נגד הרפורמה במערכת המשפט נמשכו אמש (מוצאי שבת) בכמה מוקדים ברחבי הארץ ונרשמו עימותים אלימים בין המתנגדים לתומכים ברפורמה. בתוך כך, גבר בן 57 תושב הרצליה, נעצר בחשד שדרס במפגין שפונה במצב קל לטיפול בבית חולים מאיר בכפר סבא.

לפיד מאשים: "כשהאלימות מגיעה אל נתניהו הוא מיד מתקרבן"

בראיון לגל"צ הבוקר (א') התייחס ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, לעימותים והאשים את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במקרי האלימות בין התומכים למתנגדים. "כשהאלימות מגיעה אל נתניהו או אל משפחתו הוא מיד עולה אל בימת הכנסת ומתקרבן, אז שיגנה גם את האלימות אתמול. מלחמת אחים מתחילה ככה בקטן, באבן, בהתנפלות או בניסיון דריסה - כל זה היה אתמול", טען לפיד.

צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

בנוסף, התייחס לפיד לריסוס כתובת הגרפיטי מול ביתו של שר המשפטים, יריב לוין, בזמן שישב שבעה על אביו. יש הבדל אם פוגעים בקיר או באנשים כמו בהפגנות אתמול, כל ההשוואות האלה מופרכות לחלוטין. ניסו אתמול לפגוע בבני אדם לא בקירות ולא בגדרות - זה לא אותו דבר". 

"את השנאה צריך להשאיר מחוץ לשיח"

כזכור, במערכת הפוליטית הגיבו לריסוס כתובת הגרפיטי מול ביתי של לוין.  חבר הכנסת, חילי טרופר מהמחנה הממלכתי, אמר בתגובה: "כמה כיעור ושנאה יש במי שבוחר לרסס גרפיטי בגנות שר המשפטים ולכנותו אויב העם. כל זאת בזמן שהוא יושב שבעה על אביו שנפטר. את השנאה צריך להשאיר מחוץ לשיח. אני מגנה בכל פה".

הגרפיטי שרוססה על ביתו של לוין

הגרפיטי שרוססה על ביתו של לוין צילום: ללא

גם יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ הגיב לדברים וכתב: "יש לי מחלוקת עמוקה עם שר המשפטים על המהפכה המשטרית שהוא מקדם ואני אעשה כל מה שאפשר כדי למנוע ממנו להצליח בתוכניתו שתפגע בדמוקרטיה. אבל גם כשהבית בוער, צריך לשים גבולות. אני מגנה את ריסוס הכתובות סמוך לביתו. ההפגנות לשמירה על הדמוקרטיה הן קריטיות, כתובות נאצה והסתה - לא לגיטימיות".