"ניצול לרעה של סמכויות הכנסת": הייעוץ המשפטי לממשלה נגד מתווה הרצוג

משנים של היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, הביעו את התנגדותם לחלקים במתווה הפשרה, בין היתר לסעיפים שיאפשרו את חזרתו של יו"ר ש"ס, אריה דרעי לממשלה

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 19/03/23 07:31 כו באדר התשפג

"ניצול לרעה של סמכויות הכנסת": הייעוץ המשפטי לממשלה נגד מתווה הרצוג
הנשיא הרצוג, צילום: חיים צח, לע"מ

נשיא המדינה, יצחק הרצוג חשף ביום רביעי האחרון את המתווה שלו לפשרה ברפורמה במערכת המשפט אבל בקואליציה התאכזבו לראות שהמתווה לא כולל סעיפים בסיסיים כמו פסקת התגברות, כפי שהם הבטיחו לבוחריהם קודם הבחירות. בתוך כך, משנים של היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, קיימו בימים האחרונים שיחות עם גורמים משפטיים והביעו התנגדות לחלקים במתווה הפשרה של הנשיא יצחק הרצוג.

על פי פרסום של הכתב כאן 11, זאב קם, משנים של היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, הביעו את התנגדותם לחלקים במתווה הפשרה, בין היתר לסעיפים שיאפשרו את חזרתו של יו"ר ש"ס, אריה דרעי לממשלה, קובע שלא תהיה ביקורת שיפוטית על מינוי שרים וטענו כי מדובר "בניצול לרעה של סמכויות הכנסת".

אריה דרעי |

אריה דרעי | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הרצוג מגיב לביקורת מהקואליציה: "מציע ללמוד את המתווה לעומק"

נזכיר כי  הנשיא הרצוג הגיב לביקורות מהקואליציה לאחר שדחו את המתווה הפשרה שהציג וקרא להם ללמוד לעומק את המתווה. "חשוב לי לומר שאני כמובן שומע את התגובות למתווה שהצגתי מכל קצות הקשת, ואני מקבל כל ביקורת עניינית באהבה ובכבוד עצום. אני מציע לכולם ללמוד המתווה ואת הנאום שלי לעומק ולראות כמה הוא מציג אלטרנטיבה טובה לישראל".

לוין ורוטמן

לוין ורוטמן צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עוד הוסיף ואמר כי המתווה הוא לא סוף הדיון אלא רק תחילתו. "'מתווה העם' שהצגתי הוא הצעה, מצע לדיון שעל בסיסו ניתן לעבוד, לשנות, ולדייק - זה לא סוף הדיון אלא רק תחילתו. הכל לטובת מציאת הסכמה רחבה בחברה הישראלית וכמה שיותר מהר כדי למנוע פילוג בתוכנו, כדי להביא להסכמה לאומית, כדי להרגיע את הרוחות ולהביא לדו שיח. הכל על בסיס אהבת ישראל שאותה אנחנו רואים כאן".