הרב הראשי בעד הידברות: "שלא תהיה מלחמת אחים"

הראשון לציון, הרב יצחק יוסף, הביע את דאגתו מהמחלוקת סביב הרפורמה במערכת המשפט וקרא לשני הצדדים להגיע הידברות: "צריכים שיהיה שלום בעם, כל המחלוקות והמלחמת אחים שעושים - זה דבר מטריד, זה כואב מאוד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/03/23 22:47 כה באדר התשפג

הרב הראשי בעד הידברות: "שלא תהיה מלחמת אחים"
הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף, צילום: פלאש 90. דוד כהן

נשיא המדינה, יצחק הרצוג חשף ביום רביעי האחרון את המתווה שלו לפשרה ברפורמה במערכת המשפט אבל בקואליציה התאכזבו לראות שהמתווה לא כולל סעיפים בסיסיים כמו פסקת התגברות, כפי שהם הבטיחו לבוחריהם קודם הבחירות. בתוך כך, בשיעורו השבועי שהתקיים הערב (מוצאי שבת), התייחס הראשון לציון, הרב יצחק יוסף, למצב הפוליטי בישראל והביע את דאגתו מהמחלוקת סביב הרפורמה במערכת המשפט.

"כל המחלוקות והמלחמת אחים שעושים - זה דבר מטריד, זה כואב מאוד"

הרב יוסף הביע את דאגתו מהמחלוקת סביב הרפורמה וציין כי בענייני דת אין מקום להתערבות של בית המשפט העליון. "כל הרפורמה המשפטית שאנחנו עושים - צריכים שיהיה שלום בעם, כל המחלוקות והמלחמת אחים שעושים - זה דבר מטריד, זה כואב מאוד. אני לא מתערב בדברים האלו, אבל לפחות צריך לשכנע אותם, לעשות מפגשים ולהסביר להם, לפחות בענייני דת שלא יתערבו. מה אתם מתערבים בענייני דת של בית הדין הרבני? אתם לא מעל בית הדין הגדול".

חברי ש"ס

חברי ש"ס צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בסיום דבריו, הדגיש הרב את החשיבות של שני הצדדים להגיע להידברות. "כדאי שתהיה הידברות בניהם, שלא יהיה חס ושלום מלחמת אחים, אנחנו כולנו עם ישראל, ואהבת לרעך כמוך, כולנו אחים אנחנו", סיים הרב יוסף את דבריו.

הרב הראשי נגד אהרון ברק: "בן 86 ולא יודע 'שמע ישראל', זה יהודי?"

נזכיר כי בשיעורו שהתקיים לפני כשבועיים, תקף הרב יוסף את נשיא בית המשפט העליון בדימוס, השופט אהרון ברק והאשים  אותו בהתערבות בנושאי הדת במדינה. "בושה וחרפה, אדם בן 86 לא יודע פסוק 'שמע ישראל', זה יהודי ככה? הם ממשיכים של דור ההשכלה" אמר הרב יוסף.

אהרן ברק

אהרן ברק צילום: Miriam Alster/FLASH90

עוד הוסיף ואמר כי "הם ממשיכי דור ההשככלה, מה שהיו המשכילים לפני 250 שנה, מנדלסון, ביאליק וחבריו הם ממשיכי אותו הדור" מוסיף הרב יוסף. בסיוף דבריו תקף הרב יוסף גם התעסקותו של אהרון ברק כשופט בכל ענייני הדת והתערבות בחוקי החמץ: "היה מתערב בענייני דת. מה זה קשור אליך? מה אתה מתערב על חמץ בבתי חולים? כל הבעיות של הדת במדינה זה בגלל האנשים האלו, האפיקורסים האלו".