המשטרה עצרה חשוד בריסוס כתובת הנאצה נגד השר לוין

המשטרה עכבה לחקירה תושב מודיעין בשנות השישים לחייו בחשד שריסס כתובת גרפיטי: "יריב לוין - אויב העם" על חומת ביתו שר של המשפטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/03/23 18:42 כה באדר התשפג

המשטרה עצרה חשוד בריסוס כתובת הנאצה נגד השר לוין
הגרפיטי שרוססה על ביתו של לוין, צילום: ללא

שוטרי תחנת מודיעין פתחו אתמול (ו') בחקירה, עם קבלת דיווח דבר גרפיטי שרוסס על חומה בעיר, סמוך לביתו של שר המשפטים, יריב לוין. בתוך כך, חוקרי התחנה אספו ממצאים מהזירה, לרבות ממצאים פורנזים ותיעודיים, שהביאו לזיהוי חשוד במעשה, תושב מודיעין בשנות השישים לחייו. החשוד עוכב לחקירה בתחנת המשטרה במודיעין, לבחינת הרקע, המניע והנסיבות.  נזכיר כי השר לוין, יושב בימים אלו שבעה לאחר פטירת אביו.

שר המשפטים יריב לוין

שר המשפטים יריב לוין צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"את השנאה צריך להשאיר מחוץ לשיח"

במערכת הפוליטית הגיבו לתקרית. חבר הכנסת, חילי טרופר מהמחנה הממלכתי, אמר בתגובה לכתובת הנאצה שרוססה על ביתו של שר המשפטים: "כמה כיעור ושנאה יש במי שבוחר לרסס גרפיטי בגנות שר המשפטים ולכנותו אויב העם. כל זאת בזמן שהוא יושב שבעה על אביו שנפטר. את השנאה צריך להשאיר מחוץ לשיח. אני מגנה בכל פה".

בני גנץ |

בני גנץ | צילום: Erik Marmor/Flash90

גם יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ הגיב לדברים וכתב: "יש לי מחלוקת עמוקה עם שר המשפטים על המהפכה המשטרית שהוא מקדם ואני אעשה כל מה שאפשר כדי למנוע ממנו להצליח בתוכניתו שתפגע בדמוקרטיה. אבל גם כשהבית בוער, צריך לשים גבולות. אני מגנה את ריסוס הכתובות סמוך לביתו. ההפגנות לשמירה על הדמוקרטיה הן קריטיות, כתובות נאצה והסתה - לא לגיטימיות".