במערכת הפוליטית מגיבים לכתובת הנאצה על ביתו של לוין: "כיעור ושנאה"

בזמן ששר המשפטים יושב שבעה לאחר מות אביו, אלמונים ריססו כתובת גרפיטי על קיר חיצוני בביתו של השר. "ירי לוין - אויב העם" נכתב. חילי טרופר הגיב: "מגנה בכל פה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/03/23 10:37 כד באדר התשפג

במערכת הפוליטית מגיבים לכתובת הנאצה על ביתו של לוין: "כיעור ושנאה"
כתובת הגרפיטי, צילום: דוברות המשטרה

אירוע מכוער: בין שלל אירועי המחאה נגד הרפורמה המשפטית, ישנם גם תופעות מכוערות. הלילה, אלמונים הגיעו לביתו של שר המשפטים יריב לוין וכתבו כתובת גרפיטי על חומת הבית. "יריב לוין - אויב העם" נכתב. נזכיר כי השר לוין, יושב בימים אלו שבעה לאחר מות אביו.

בתוך כך, המשטרה פתחה הבוקר בחקירה בעניין כתובת הגרפיטי. בהודעת המשטרה נכתב:  "המשטרה פתחה הבוקר בחקירה, בחשד להשחתת פני מקרקעין ע"י ריסוס גרפיטי על חומה בגנות שר שוטרי תחנת מודיעין פתחו הבוקר בחקירה, עם קבלת דיווח בדבר גרפיטי שרוסס על חומה בעיר, סמוך לביתו של השר יריב לוין. בתוך כך, שוטרי התחנה והזיהוי הפלילי, אוספים ממצאים בזירה,  במסגרת החקירה, לצד סריקות ובחינת אמצעי תיעוד".

הפגנה מול ביתו של לוין

הפגנה מול ביתו של לוין צילום: Jonathan Shaul/Flash90

"את השנאה צריך להשאיר מחוץ לשיח"

במערכת הפוליטית הגיבו לתקרית וח"כ חילי טרופר מהמחנה הממלכתי, אמר בתגובה לכתובת הנאצה שרוססה על ביתו של שר המשפטים: "כמה כיעור ושנאה יש במי שבוחר לרסס גרפיטי בגנות שר המשפטים ולכנותו אויב העם. כל זאת בזמן שהוא יושב שבעה על אביו שנפטר. את השנאה צריך להשאיר מחוץ לשיח. אני מגנה בכל פה".

שר התרבות חילי טרופר

שר התרבות חילי טרופר צילום: Tomer Neuberg/Flash90

גם יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ הגיב לדברים וכתב: "יש לי מחלוקת עמוקה עם שר המשפטים על המהפכה המשטרית שהוא מקדם ואני אעשה כל מה שאפשר כדי למנוע ממנו להצליח בתוכניתו שתפגע בדמוקרטיה. אבל גם כשהבית בוער, צריך לשים גבולות. אני מגנה את ריסוס הכתובות סמוך לביתו. ההפגנות לשמירה על הדמוקרטיה הן קריטיות, כתובות נאצה והסתה - לא לגיטימיות".