השר קיש הודיע: פרס ישראל לכימיה לעמנואל פלד - אביו של הטייס שהודח

פרופסור עמנואל פלד, מומחה עולמי בתחום של בטריות ותאי דלק, הוא חתן פרס ישראל בתחום חקר הכימיה והנדסה כימית לשנת תשפ"ג. פלד הוא אביו של אל"מ גלעד פלד, טייס חיל האוויר שהודח והוחזר לחיל האוויר

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/03/23 20:46 כג באדר התשפג

השר קיש הודיע: פרס ישראל לכימיה לעמנואל פלד - אביו של הטייס שהודח
פרופ' עמנואל פלד, זוכה פרס ישראל, צילום: דוברות משרד החינוך

שר החינוך, יואב קיש, הודיע היום (ה') כי פרופ' עמנואל פלד, מדען בעל שם עולמי בתחום של בטריות ותאי דלק, הוא חתן פרס ישראל בתחום חקר הכימיה והנדסה כימית לשנת תשפ"ג. ועדת הפרס התכנסה בראשותו של פרופ' דן מאירשטיין ובהשתתפותם של החברים פרופ' בלהה פישר, פרופ' גיטי פריי ופרופ' אורי צ'שנובסקי.

ועדת הפרס ציינה בנימוקיה כי "מחקריו פורצי הדרך בהבנת מנגנוני הפעולה וההתכלות של סוללות, משמשים לפיתוח דורות מתקדמים של סוללות בעולם כולו". עוד ציינה הועדה כי הפרס מוענק לו על המחקר החלוצי בפיתוח סוללות לצבירה והמרה של אנרגיה ועל תרומתו הנרחבת לתעשייה הישראלית ולביטחון המדינה.

פרופ

פרופ' עמנואל פלד, זוכה פרס ישראל צילום: דוברות משרד החינוך

אביו של הטייס שהודח והוחזר לחיל האוויר

פרופסור עמנואל פלד הוא אביו של הטייס גלעד פלד שעמד לאחרונה בלב סערת הטייסים, אל"מ פלד, הודח כאמור על יד מפקד חיל האוויר לאחר שנחשד בהובלת הטייסים לסרבנות. בהמשך, החזיר מפקד חיל האוויר אלוף תומר בר את פלד חזרה לשירות מילואים פעיל בחיל.

פרס ישראל הוא הפרס החשוב והיוקרתי ביותר הניתן במדינת ישראל בתחומים שונים ומגוונים בהוויית העשייה והיצירה בישראל. הפרסים יוענקו במוצאי יום העצמאות ה- 75 למדינה ל-11 חתני וכלות הפרס. 

הזוכים עד כה:

אלה הם חתני וכלות הפרס, שזהותם התפרסמה עד כה:
כלת פרס ישראל בתחום חקר החינוך: פרופ' זמירה מברך
כלת פרס ישראל בתחום חקר מדעי החיים: פרופ' מיכל שוורץ 
כלת פרס ישראל בתחום אמנות פלסטית: האמנית מיכל רובנר
חתן פרס ישראל בתחום חקר המשפטים: פרופ' יורם דינשטיין
חתן פרס ישראל בתחום המוסיקה והמוסיקולוגיה: פרופ' יהואש הירשברג
חתן פרס ישראל בתחום  חקר מחשבת ישראל, פילוסופיה וקבלה: פרופ' דב שוורץ
חתן פרס ישראל בתחום חקר מדעי הסביבה והקיימות: פרופ' אביטל גזית

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן