"יום החרפת ההתנגדות": ההפגנות והעימותים נמשכים בכל רחבי הארץ

מפגינה נעצרה על תקיפת שוטר, עשרה מפגינים נעצרו על הפרות סדר, גז פלפל וזג מדמיע על מוחים ו"לשכת גיוס" בבני ברק | "יום החרפת ההתנגדות" נמשך

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/03/23 16:06 כג באדר התשפג

"יום החרפת ההתנגדות": ההפגנות והעימותים נמשכים בכל רחבי הארץ
יום קשה של הפגנות, צילום: Erik Marmor/Flash90

למרות מתווה הפשרה שהציג אמש (ד') נשיא המדינה, יצחק הרצוגהמחאות נגד הרפורמה במערכת המשפט נמשכות היום תחת הכותרת "יום החרפת התנגדות לדיקטטורה". ההפגנות החלו בשעה 08:00 בכמה מוקדים בחרבי הארץ, וכללו מעצרים, אלימות מול שוטרים ומול תומכי הרפורמה, וחסימות כבישים בערים בכל רחבי הארץ.

הפגנה

הפגנה צילום: Erik Marmor/Flash90

תל אביב: נעצרה חשודה בתקיפת שוטר, ירושלים: עימות עם נהג אוטובוס במחאת הסטודנטים

המשטרה עצרה השעות הצהריים ברחוב פנחס ספיר בתל אביב, אישה שחשודה בתקיפת שוטר אשר הגיע למקום עקב אירוע אלימות בין החשודה לרוכב אופנוע. עצורה זו מצטרפת לשורה של אנשים שנעצרו הבוקר, ביניהם 10 מפגינים מנתיבי איילון שנעצרו בגין הפרת סדר. 

בנוסף, בשעות הצהריים המוקדמות יצאה צעדת מחאה מטעם סטודנטים מהאוניברסיטה העברית והגיעה עד למשרד ראש הממשלה בירושלים. במהלך ההפגנה פרץ עימות אלים בין אחד הנהגים למפגינים במקום.

צעיר ריסס גז פלפל על מפגינים ברמת גן, גז מדמיע בתל אביב

אירוע חריג נוסף נרשם כאשר עובר אורח ריסס מפגינים מול שגרירות בריטניה ברחוב יעקב דורי בתל אביב, לאחר שטען כי הוא הותקף על ידם. המפגינים השתלטו על התוקף ועצרו אותו. המשטרה הגיעה למקום ועכבה שלושה אנשים לחקירה בעקבות האירוע. גם בטיילת בתל אביב מפגינים הותקפו, כשנהג ריסס בגז מדמיע כמה מהם ואז התעמת איתם פיזית. 

בשעות הבוקר מאות מפגינים חסמו את כביש החוף ממחלף בית ינאי לכיוון דרום. בבאר שבע מפגינים הורידו לחצי התורן את דגל ישראל שנמצא בסמוך לבניין העירייה, ושיבשו את התנועה בכביש רגר. בהרצליה נחסם רחוב הרב קוק, ומחלף הכפר הירוק על הגשר מעל כביש 5 נחסם גם הוא.

אנשי מחאת המילואימניקים הקימו "לשכת גיוס" בבני ברק

הבוקר (ה') מפגינים הגיעו לבני ברק והקימו מיצג של "לשכת גיוס". "הגיע האוטובוס לבקו"ם! חברי מחאת המילואימניקים מזמינים את תושבי בני ברק להיכנס מתחת לאלונקה", קראו המפגינים לעבר תושבי העיר. בתוך כך, המפגינים התעמתו עם השוטרים שהגיעו למקום. 

הפגנות בירושלים

הפגנות בירושלים צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הפגנה בתל אביב

הפגנה בתל אביב צילום: Erik Marmor/Flash90

המשטרה עצרה 5 חשודים שריססו כתובות בצבע אדום בדרך המובילה לבית המשפט העליון בירושלים

במהלך הלילה המשטרה עצרה המשטרה לחקירה חמישה חשודים בעיר ירושלים, בגין השחתת פני מקרקעין, זאת לאחר שעל פי החשד היו מעורבים לפנות בוקר בצביעת כבישים שלא כחוק במרכז ירושלים.

על פי החשד, חלק מהחשודים במסווה של פועלים לבושים סרבלים לבנים, עטו מסיכות על פניהם ובעזרת שימוש בכלי עבודה, ריססו לאורך הדרך קווי צבע אדום - ורוד בניגוד לחוק. אחד החשודים שנעצרו צילם את המעשה באמצעות רחפן. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן