"מיידוף הישראלי" הורשע: זה עונש המאסר הצפוי לו

בית המשפט הרשיע את מיכאל (מייק) בן ארי בעבירות קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף מסמכים בכוונה לקבל דבר בנסיבות מחמירות ועבירות הלבנת הון וירצה עונש מאסר בפועל בטווח שבין חמש ל-9.5 שנים

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/03/23 14:32 כב באדר התשפג

"מיידוף הישראלי" הורשע: זה עונש המאסר הצפוי לו
צילום: shutterstock

בית המשפט המחוזי תל אביב הרשיע היום (ד') בהתאם להודאתו את מיכאל (מייק) בן ארי, "מיידוף הישראלי", בעבירות קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף מסמכים בכוונה לקבל דבר בנסיבות מחמירות ועבירות הלבנת הון. 

ירצה עונש מאסר בפועל בטווח שבין חמש שנים ל-9.5 שנות מאסר

בתום הליך גישור, הגיעו הצדדים להסדר טיעון, במסגרתו סוכם כי בן ארי ירצה עונש מאסר בפועל בטווח שבין חמש שנים ו-9.5 שנות מאסר. תקופת המאסר בפועל תיקבע על ידי בית המשפט בעוד חצי שנה, ובמהלך תקופה זאת אמור בן ארי לשתף פעולה עם הנאמן בתיק הפירוק להשבת כספים למשקיעים שנפגעו, מעבר לכספים שנתפסו על ידי המדינה בהליך הפלילי. במהלך התקופה יוותר בן ארי במעצר.

העלים הכנסות בסך מיליוני שקלים

העלים הכנסות בסך מיליוני שקלים צילום: shutterstock

במטרה לתמרץ את בן ארי לפעול להשבת כספי המשקיעים נקבע כי לצורך קביעת העונש ההולם, בטווח המוסכם, ישקול בית המשפט את היקף הכספים שיוחזרו למשקיעים ותרומתו של בן ארי להחזרתם ומידת שיתוף הפעולה שלו עם הנאמן.

גייס מאות מיליוני שקלים ממאות משקיעים והעביר לחשבונו הפרטי

מהעולה בכתב האישום, שהגישה פרקליטות מיסוי וכלכלה, בו הודה בן ארי, הבעלים והמנהל של חברת EGFE, בן ארי גייס מאות מיליוני שקלים ממאות משקיעים, תוך הבטחות שווא לתשואה חריגה כתוצאה מהשקעות בסיכון נמוך, ומסירת מצגים כוזבים בדבר אופי ההשקעה ונזילותם המיידית של כספי המשקיעים.

צילום: shutterstock

בפועל, בניגוד למצגים שהוצגו למשקיעים, נהג בן ארי בכספי המשקיעים כבשלו והשתמש בהם בהתאם לצרכיו ורצונותיו. בן ארי שילם לחלק מהמשקיעים את הריבית התקופתית או פרע את הקרן בעת שנדרשה באמצעות כספי משקיעים אחרים.

העביר כספים לחשבונות בנק בשליטתו ואף רשם את חלקם על שמו הפרטי

בנוסף, בן ארי העביר את הכספים שגויסו מן המשקיעים לחשבונות בנק בשליטתו והשקיע אותם בנכסים ומיזמים שחרגו מהמצגים שהוצגו למשקיעים ואף רשם את חלקם על שמו הפרטי. כמו כן, בן ארי השתמש בכספי המשקיעים לשורה ארוכה של שימושים אישיים, ביניהם רכישת נכסי נדל"ן והענקת הלוואות פרטיות למקורביו.

כזכור, בן ארי הוסגר לישראל במהלך דצמבר 2022, וזאת לאחר שנמלט מישראל בחודש מאי 2021, תוך שימוש בדרכון מזויף, למרות קיומו של צו עיכוב יציאה מן הארץ נגדו ותוך הפרת תנאי שחרורו. ההליך נוהל על ידי עוה"ד סתיו גינת ויוסי צדוק ממחלקת ניירות ערך בפרקליטות מיסוי וכלכלה. הליך ההסגרה נוהל על ידי המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה. התיק נחקר ע"י מחלקת חקירות, מודיעין ובקרת מסחר ברשות ניירות ערך.