הרב יובל שרלו: "שומעים את בעלי הכוח ופחות את בעלי הרצון הטוב"

הרפורמה המשפטית שמקדמת הממשלה מעוררת התנגדות רבה בקרב האופוזיציה והפגנות ענק ברחבי הארץ. ראש ישיבת אורות שאול וחבר ארגון רבני צהר, מסביר: "המחלוקת הציבורית יושבת גם על נושאים אחרים לגמרי"

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 15/03/23 13:46 כב באדר התשפג

הרב יובל שרלו: "שומעים את בעלי הכוח ופחות את בעלי הרצון הטוב"
המפגינים חוסמים את איילון, ארכיון , צילום: המאבק נגד ההפיכה המשטרית

צריך להזכיר פעם אחר פעם: יש קבוצה, איני יודע מה גודלה, אולם מעריך שהיא רוב מוחלט באומה, שמסכים שצריך לעשות שינוי משמעותי במערכת המשפט, ומסכים שצריך לעשות את זה בהסכמה רחבה ככל האפשר.

קולו של רוב זה, נשמע מעט מאוד, בשל הניהול הפוליטי, מכל הצדדים. שומעים את בעלי הכוח. פחות את בעלי הרצון הטוב. חלוקת הכוח בוועדה למינוי שופטים; צמצום ביטול החוקים וכדו׳ - המרחקים ניתנים להתקרבות, ולהכרעה מתוך התקרבות.

זה לא קורה גם בשל העובדה שהמחלוקת הציבורית יושבת גם על נושאים אחרים לגמרי: יחסי ציוניים וא-ציוניים; יחסי ימין ושמאל; ועוד ועוד. ואף על פי כן, יש קבוצה, ואפשר שהיא הרוב המוחלט, שמואסת בביטויים הקיצונים, במעשי הצדדים, בהפעלת כוח - ומעדיפה מאוד הסכמה בנוסח "כמה רחוק כל אחד יכול ללכת לקראת השני", ומה שייוותר במחלוקת - יוכרע. וצריך להזכיר זאת פעם אחר פעם.

הרב יובל שרלו מפעיל רשת של קבוצות וואטסאפ, ערוץ טלגרם ועמוד פייסבוק, הקרויים 'זיקים', בהם הוא שולח מדי יום התייחסות קצרה במבט תורני על שלל נושאים. ניתן להצטרף לקבוצות הווטסאפ דרך הלינק