המהלך של אבי מעוז נגד הקואליציה

 יו''ר מפלגת נעם מתכוון להצביע בעד שתי הצעות חוק בניגוד לעמדת הממשלה והקואליציה: הצעת החוק הריבונות בבקעת הירדן והצעת החוק שתספק הגנה לכוחות הביטחון ביהודה ושומרון מפני הליכים המתנהלים בבית הדין הבינלאומי בהאג

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/03/23 11:43 כב באדר התשפג

המהלך של אבי מעוז נגד הקואליציה
אבי מעוז, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

יו"ר מפלגת נעם, חבר הכנסת אבי מעוז, שיגר לפני כשבועיים מכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בו הודיע על הפסקת תפקידו כסגן שר במשרד ראש הממשלה. בפתח ישיבת הסיעה שהתקיימה ביום שני איים יו"ר נעם כי אם דרישותיו לא יענו אחרי התקציב הוא יפרוש מהקואליציה.

בתוך כך, יו''ר מפלגת נעם מתכוון להצביע היום (ד') בעד שתי הצעות חוק בניגוד לעמדת הממשלה והקואליציה: הצעת החוק שתחיל את הריבונות הישראלית בבקעת הירדן של ישראל ביתנו, וכן בעד הצעת החוק שתספק הגנה לאנשי כוחות הביטחון ואזרחים הפועלים ביהודה ושומרון מפני הליכים המתנהלים בבית הדין הפלילי הבינלאומי.

נתניהו עם מעוז

נתניהו עם מעוז צילום: הליכוד

זעזוע בקואליציה: אבי מעוז מאיים לפרוש 

כאמור, מעוז איים ביום השני כי אם דרישותיו לא יענו אחרי התקציב הוא יפרוש מהקואליציה. בפתח ישיבת הסיעה, התייחס מעוז להתפטרותו מהממשלה. "התפטרתי מתפקידי כסגן שר, ולצערי אין עדיין התקדמות באפשרות לחזור, ולכן אני משתדל למלא את שליחותי כח"כ. אמתין עד להצבעה על התקציב בקריאה הראשונה, כדי למצות את המגעים ואת הניסיונות להחזירני לממשלה. במידה ולא יצלח הדבר, אפעל מהכנסת לטובת הציבור". 

בהמשך דבריו, התחייב מעוז כי אם הוא יחזור לתפקידו, הוא ימשיך לקדם את תכניותיו במשרד החינוך. "אני מקווה מאוד שהליכוד יעמוד בהסכמים הקואליציוניים איתנו, כדי שאוכל לשוב ולטפל בין היתר במאגר התכניות החיצוניות של משרד החינוך. במידה ואחזור לתפקידי, אני מתחייב שוב להקים את מערכת שו"ה, ראשי תיבות 'שקיפות ויידוע ההורים', ובמערכת הזאת, ההורים יוכלו לדעת אלו תכנים ואלו עמותות וארגונים מעבירים מערכי לימוד לילדיהם. השקיפות הכרחית במקרה זה".