פרופסור סרוג מבר אילן קיבל עיטור מיוחד ממלך ספרד

פרופ' שמואל רפאל, דיקן הפקולטה ליהדות באוניברסיטת בר-אילן, קיבל עיטור מיוחד ממלך ספרד, על תרומתו לחיזוק הקשרים שבין ספרד לישראל על רקע הפעילות המחקרית והציבורית בתחום הלאדינו

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/03/23 20:36 כ באדר התשפג

פרופסור סרוג מבר אילן קיבל עיטור מיוחד ממלך ספרד
צילום: דוברות אוניברסיטת בר אילן

פרופ' שמואל רפאל, דיקן הפקולטה ליהדות, באוניברסיטת בר-אילן, קיבל לאחרונה עיטור מיוחד ממלך ספרד, באמצעות משרד החוץ הספרדי, על תרומה סגולית לחיזוק הקשרים שבין ספרד לישראל על רקע הפעילות המחקרית והציבורית בתחום הלאדינו

העיטור נקרא בספרדית: "La orden del mérito civil", שבתרגום לעברית הוא "מסדר המצטיינים - תרומה סגולית לאומה הספרדית". העיטור מוענק לאזרחי ספרד או לתושבי חוץ שבעשייתם המתמשכת מקופלת תרומה מיוחד לספרד.

"נשאתי נאום קצר בלאדינו ובמהלכו 'הזמנתי' אל הטקס את שיירות מגורשי ספרד"

פרופ' שמואל רפאל, דיקן הפקולטה ליהדות, באוניברסיטת בר-אילן, על החוויה בטקס. "נשאתי נאום קצר בלאדינו, ובמהלכו 'הזמנתי' אל הטקס את שיירות מגורשי ספרד שעזבו את קרקע מולדתם ב- 1492 וכמו כן 'הוזמנו' שיירות המשולחים שגורשו מארצות דוברי הלאדינו היישר אל אש המשרפות. סיפרתי שאלה גם אלה שימרו בלשונם את התרבות הספרדית וכי אלה גם אלה שרו בדרכי הענות את מיטב שיריה הענוגים של ספרד. מקווה להעלות כאן בקרוב את דבריי בלאדינו", אמר פרופ' רפאל.

צילום: דוברות אוניברסיטת בר אילן

את העיטור קיבל פרופ' רפאל בערב מרגש במיוחד במעון של שגרירת ספרד בישראל, אנה סלומון על פעילותו ארוכת השנים בשדה המחקר והתרבות של הלאדינו בישראל באוניברסיטת בר-אילן, במכון סלטי, הרשות הלאומית ללאדינו והאקדמיה הלאומית הישראלית ללאדינו ובעולם. העיטור הגיע בתעודה בחתימת ידם של מלך ספרד פליפה השישי, שר החוץ של ספרד ושגרירת מסדר המצטיינים.