מינויים חדשים ברבנות הצבאית: אלה התפקידים החדשים

בוועדת מינויים שנוהלה על ידי הרב הראשי לצה"ל, הרב איל קרים, הוחלט על שישה מינויים חדשים שיועלו לדרגות רב סרן. זאת נוסף על וועדת מינויים שנערכה לפני כשבועיים בה בין השאר הוחלט כי סא"ל הרב נריה רוזנטל ימונה לראש ענף כשרות

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/03/23 18:51 יט באדר התשפג

מינויים חדשים ברבנות הצבאית: אלה התפקידים החדשים
תא"ל הרב אייל קרים, צילום: דובר צה"ל

במהלך דיון שיבוצים שהתקיים היום (א') אושרו ברבנות הצבאית שורה של מינויים חדשים בדרגות רב סרן. הרב הראשי לצה"ל תת אלוף הרב איל קרים ניהל את הדיון, שכעת ממתין לאישור חטיבת הסגל באגף כוח אדם.

מינויים אלו מתווספים לארבע מינויים שאושרו לפני כשבועיים בוועדה ברבנות הראשית, ביניהם לתפקיד ראש ענף כשרות אליו ימונה סא"ל הרב נריה רוזנטל, לתפקיד רב פיקוד המרכז ימונה רס"ן הרב הורוביץ אריה שיועלה לדרגת סא"ל, ולתפקיד רב חיל האויר ימונה רס"ן הרב יוסי ברששת.

הרב קרים ואנשי הרבנות הצבאית

הרב קרים ואנשי הרבנות הצבאית צילום: דובר צה"ל

אלה המינויים החדשים ברבנות הצבאית

לתפקיד רמ"ד בקרה וביקורת סוכם רס"ן הרב גיא מזוז

לתפקיד רת"ח הכשרת מקצועות הרבנות בבה"ד 11 סוכם רס"ן הרב אהרון שמואל ערד

 לתפקיד רב עוצבת הפלדה סוכם רס"ן הרב יוסף לוין

 לתפקיד רמ"ד כשרות מרה"ס ומדיניות סוכם רס"ן הרב אבישי פרץ

לתפקיד רב אוגדת איו"ש סוכם רס"ן הרב אברהם אמקייס

 לתפקיד רב עוצבת אדום סוכם רס"ן הרב אביעד חזני.

שינוי במינוי הרב הראשי לצה"ל בעקבות ההסכמים הקואליציוניים

כזכור, במסגרת ההסכמים הקואליציוניים הוחלט כי הרב הצבאי הראשי ימונה על ידי ועדה בראשות הרב הראשי הספרדי, הראשון לציון, ולא על ידי הרמטכ"ל. כך פורסם בכאן 11 על ידי רועי שרון. השינוי נקבע בהסכמים הקואליציוניים בין הציונות דתית לליכוד, שסיכמו כי יחוקק "חוק חיזוק מעמד הרב הצבאי הראשי הקובע את מעמדו, דרך מינוי ועצמאותו ההלכתית של הרבצ"ר".

לפי החוק, ועדה בראשות הרב הספרדי הראשי יצחק יוסף תמנה את הרב הצבאי הראשי. הוועדה תורכב מנציג הממשלה, ראש ישיבה, עוד שני נציגים של ארגוני ישיבות, ראש אכ"א ורבצ"ר לשעבר.

הרבצ"ר הרב קרים

הרבצ"ר הרב קרים צילום: פלאש 90. הדס פרוש