המפכ"ל: "טעיתי בשיקול הדעת. אני מקבל את הכרעת היועמ"שית"

לאחר סערת הדחתו של ניצב עמי אשד, מפכ"ל המשטרה ערך הצהרה מיוחדת והביא פרטים נוספים מאחורי ההחלטה: "אני מכבד ומקבל את הכרעת היועמ"שית לגבי המינוי" אמר, בניגוד לעמדתו של בן גביר ויישר קו עם השר: "ההדחה הייתה מתוכננת ליישום אחר חודש הרמאדן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/03/23 20:11 יח באדר התשפג

המפכ"ל: "טעיתי בשיקול הדעת. אני מקבל את הכרעת היועמ"שית"
המפכ"ל ה קובי שבתאי, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"טעיתי בשיקול הדעת": מפכ"ל משטרת ישראל, רב ניצב קובי שבתאי ערך הערב (ש') מסיבת עיתונאים בה אמר כי ההחלטה להדיח את מפקד מחוז תל אביב הייתה טעות. בניגוד להתקפה של השר בן גביר על היועמ"שית שהקפיא את החלטה, המפכ"ל הציג עמדה שונה ואמר: "מכבד ומקבל את הכרעת היועמ"שית לגבי המינוי". בהמשך הצהרתו, יישר המפכ"ל קו עם השר ואמר כי בכל מקרה ההדחה הייתה מתוארכת רק לאחר חודש הרמאדן.

"לגבי סבב המינויים" התייחס שבתאי לנושא הבוער ביותר, הדחתו של ניצב אשד. "סבב מינויים רחב היה מתוכנן להיערך תוך זמן קצר, עמי הוא קצין מקצועי ומנוסה ובלי קשר, המינוי המקצועי היה מתוכנן ליישום אחר חודש הרמאדן". "טעיתי" אמר שבתאי, "טעיתי בשיקול הדעת וטעיתי בדרך, אני מכבד ומקבל את הכרעת היועמ"שית לגבי המינוי".

"אנחנו לא רוצים לראות דם ברחובות"

המפכ"ל שבתאי התייחס גם להפגנות, נושא שנמצא במוקד המחלוקת בין השר בן גביר והמשטרה: "במשך עשרה שבועות שומרים השוטרים על חופש הדמוקרטיה במדינת ישראל", פתח. "אנחנו אחרי עשרה שבועות של פעילות בעצימות גבוהה, לצד חופש המחאה שמרנו על הסדר הציבורי בכל רחבי הארץ". 

"יש מדיניות שר ואנחנו מיישמים אותה תוך הפעלת שיקול דעת מבצעי בשטח", אמר שבתאי, "גם אם היו ספקות לגבי אירועים מסויימים, תחקרנו אותם והלקחים הופקו בשטח". המפכ"ל התייחס גם לנושא מידת הפעלת הכוח של המשטרה מול המפגינים: "אנחנו לא רוצים לראות דם ברחובות, לא של אזרח מדמם מרימון הלם ולא אישה מבוגרת עצורה".