6 ניצבים מכהנים דורשים את התפטרות המפכ"ל

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי הודיע כי ימסור הערב "הצהרה דרמטית". הדברים מגיעים לאחר הסערות האחרונות במטרה ובראשן הדחת ניצב עמי אשד מתפקידו | 6 ניצבים, שליש מסגל הפיקוד הבכיר קוראים למפכ"ל שבתאי להתפטר: "הוא כשל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/03/23 19:12 יח באדר התשפג

6 ניצבים מכהנים דורשים את התפטרות המפכ"ל
מפכ"ל המשטרה, תחת אש, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

קוראים למפכ"ל להתפטר: נמשכת הסערה לאחר הדחת מפקד מחוז מרכז של המשטרה, ניצב עמי אשד. שישה קצינים מכהנים בדרגת ניצב, שליש מסגל הפיקוד הבכיר של המשטרה קוראים למפכ"ל שבתאי להתפטר מתפקידו. הניצבים הסבירו ואמרו: "הוא כשל אמש ולכן עליו לעזוב את תפקידו". קריאתם של הניצבים מצטרפת לקריאת בכירי המשטרה בדימוס שקראו למפכ"ל גם הם להתפטר. בתוך כך, המפכ"ל הודיע כי ימסור הערב בשעה 20:00 "הצהרה דרמטית" לדבריו.

אמש, הבהירו המפכ"ל והשר בן גביר כי ההחלטה להעביר את ניצב אשד מתפקידו, הייתה של המפכ"ל בלבד אך שעיתוי ההחלטה הייתה טעות. "לא הייתי מרוצה מההתנהלות שלו (על אשד) גם ברמה האישית בדיונים משותפים וגם בהתנהלות בשטח", אמר שבתאי. הוא הוסיף ואמר: "כמעט כל הניצבים אמרו לי שהם מבינים את ההחלטה, היה להם ברור שזה הולך לקרות". על העיתוי שבו בוצע המהלך אמר: "זה לא התאים לי אמש, אבל נאלצתי לקבל את החלטת השר. אני מצטער על הדרך שבה זה נעשה - ברור לי שזו הייתה טעות".

המפכ"ל עם בכירי המשטרה, קריאה מבית להתפטר

המפכ"ל עם בכירי המשטרה, קריאה מבית להתפטר צילום: Arie Leib Abrams/flash90

"מפכ"לים לשעבר קוראים לשבתאי להתפטר: "שיתפת פעולה עם עבריין מורשע"

גם השר בן גביר עמד על כך שההחלטה לא הייתה פוליטית והתקבלה בידי המפכ"ל בלבד ואף אמר כי אם יצטרך "נציג פרוטוקולים". כזכור, קבוצה הכוללת חמישה מפכ"לים וניצבים לשעבר, בהם רוני אלשיך, משה קראדי, שלמה אהרונישקי, אסף חפץ ורפי פלד, קראה הבוקר למפכ"ל המשטרה שבתאי להתפטר מתפקידו בעקבות ההחלטה המשותפת עם השר בן גביר להדיח מתפקידו את מפקד מחוז תל אביב עמיחי אשד.

עמיחי אשד

עמיחי אשד צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בפתח המכתב, הביעו את תדהמתם מהדחתו של אשד. "אנו קבוצת המפכ"לים וניצבים בדימוס הוכנו בתדהמה עם החלטת השר להדיח את מפקד משטרת מחוז תל אביב ניצב עמי אשד לנוכח הצלחתו לנהל במשך תשעה שבועות מאות רבות היקף בחכמה בשיקול דעת תוך ניצול זכות המחאה. מצד אחד ואכיפת החוק מהצד האחר.תדהמתנו הלכה וגברה כאשר הסתבר לנו שהיית שותף למהלך זה תחת הכסות המגוכחת של סבב מינויים".