בהוראתו של בן גביר: מפקד מחוז תל אביב במשטרה הודח מתפקידו

על פי הוראתו של השר לביטחון לאומי, בן גביר, ניצב עמיחי אשד, שמטפל בחודשים האחרונים במחאות הרחבות נגד הרפורמה במערכת המשפט, יוזז מתפקידו הבכיר וימונה לתפקיד מטה כראש אגף ההדרכה

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/03/23 20:05 טז באדר התשפג

בהוראתו של בן גביר: מפקד מחוז תל אביב במשטרה הודח מתפקידו
בן גביר עם בכירי המשטרה, ארכיון, צילום: ללא

המחאה נגד הרפורמה המשפטית הגיעה היום (ה') לשיא נוסף כאשר בין שאר מוקדי ההפגנות, הגיעו המוחים לסביבת נתב"ג שם נרשמים עומסים כבדים. במוקד הראשי של ההפגנה בתל אביב, ירדו המפגינים מרחוב קפלן לעבר נתיבי איילון. המפגינים בתל אביב פרצו את המחסום המשטרתי וחוסמים לסירוגין את הנתיבים, כשהמשטרה מצליחה להדוף אותם ולפתוח חזרה את הצירים.

בתוך כך, השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר קיבל את המלצתו של מפכ"ל המשטרה, רב ניצב קובי שבתאי, על סבב מינויים מתוך שורת סבבים שיתקיימו בתקופה הקרובה. מפקד מחוז תל אביב, ניצב עמיחי אשד, שמטפל בחודשים האחרונים במחאות הרחבות נגד הרפורמה במערכת המשפט יוזז מתפקידו הבכיר וימונה לתפקיד מטה כראש אגף ההדרכה. 

צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בן גביר תוקף את הקצינים שקראו לפיטוריו: "אותי בחר העם בישראל"

אמש (ד') שלחו קציני משטרה בכירים בדימוס מכתב לראש הממשלה נתניהו ובו הם קוראים לו לפטר את השר בן גביר. "השר, שמלכתחילה לא היה מצויד בניסיון הנדרש לתפקיד כל כך מורכב, פועל בניגוד לסמכויות שהוקנו לו בחוק, מתערב בתהליך קבלת ההחלטות באירועים מבצעיים אשר גורמים בין היתר למשטרה לסכן את שלום הציבור, ומנצל את האירועים והמשטרה למאוויו הפוליטיים" כתבו". הבוקר הגיב השר בן גביר לדברים ותקף את הקצינים. 

השר בן גביר כתב בתגובה למכתב המפכ"לים והניצבים בדימוס: "כל הקצינים הכושלים שהתאחדו ביחד, אחרי שהרסו את המשטרה, החריבו את הביטחון הלאומי ולקו בשחיתות שבאה לידי ביטוי במסקנות הוועדות בעניינם" כותב בן גביר.