בוגרי דובדבן לגלנט ולרמטכ"ל: "מגבים באופן מלא את הממשלה וצה"ל"

250 בוגרי יחידת דובדבן מכתב בו הם מצהירים כי ימשיכו לשרת המדינה למרות האירועים הפוליטיים: "נתייצב לכל משימה ללא שום התניות או דרישות"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 09/03/23 18:13 טז באדר התשפג

בוגרי דובדבן לגלנט ולרמטכ"ל: "מגבים באופן מלא את הממשלה וצה"ל"
פעילות יחידת דובדבן במהלך פעילות מבצעית, צילום: דובר צה"ל

בשבוע האחרון סערה המדינה סביב מחאת טייסי טייסת 69 של חיל האוויר. הטייסים הודיעו במכתב למפקדיהם כי הם לא יגיעו לאימון השבועי של הטייסת כמחאה. בעקבות המחאה, האלוף תומר בר החליט היום (ה') כי אלוף משנה גלעד פלד, הטייס שהוביל את המחאה ואף ניסה לשכנע אחרים להצטרף, יודח מתפקידו. על החלטה זו, קיבל בר גיבוי מהרמטכ"ל, רב אלוף הרצי הלוי.

בצל המחלוקת והקריאה לסרבנות לשירות במילואים, 250 בוגרי יחידת דובדבן פרסמו היום מכתב בו הם מצהירים כי ימשיכו לשרת המדינה למרות האירועים הפוליטיים. "מגבים באופן מלא את הממשלה וצה"ל, נמשיך להגיע ולשרת את המדינה ללא שום קשר לאירועים הפוליטיים. נתייצב לכל משימה ללא שום התניות או דרישות", נכתב בהודעה.

גלנט והלוי |

גלנט והלוי | צילום: Alex Kolomoisky/POOL

רמטכ"לים ואלופים לשעבר נגד הסרבנים: צה"ל הוא מעל לכל מחלוקת פוליטית

בתוך כך, הרמטכ"לים לשעבר, שאול ומופז וגבי אשכנזי ועוד 34 אלופים לשעבר בצה"ל פרסמו היום  מכתב עצומה הקורא להתנגדות לתופעת הסרבנות לשירות המילואים בצה"ל והשארת הצבא מעל למחלוקת הפוליטית כחלק מהיות צה"ל צבא העם, ולנוכח האתגרים הביטחוניים הניצבים בפני מדינת ישראל. 

הרמטכ"לים לשעבר, שאול מופז וגביא אשכנזי

הרמטכ"לים לשעבר, שאול מופז וגביא אשכנזי צילום: Tomer Neuberg/Flash90

"מקור כוחו של צבא המילואים נשען על רוח ההתנדבות של חיילי המילואים בעתות שגרה ובחירום, ביבשה באוויר ובים, תוך שמירה על לכידות יחידתית, רעות וערבות הדדית, המבוססים על אמון והערכה מהחברה הישראלית ומנהיגיה. אנו, מפקדים המגיעים מכל הקשת החברתית, אשר שרתנו שנים רבות בצה"ל ופיקדנו על יחידות סדירות ומילואים דורשים להימנע מכל שיח או פעולות של סרבנות וקוראים לחיילי המילואים כולם, להמשיך להתנדב לשירות מילואים להגנת מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית, ובכך לחזק ולשמר את מעמדו של צה"ל כמוקד הסכמה לאומי מעל לכל מחלוקת פוליטית וכמגן הבלעדי של מדינת ישראל ואזרחיה", כתבו המפקדים. 

צילום: ללא