נתניהו לפני ההמראה לרומא: "האופוזיציה מנסה לדרדר את המדינה לאנרכיה"

ראש הממשלה התייחס לפני המראתו לרומא למחאות נגד הרפורמה במערכת המשפט: "לא ניתן לאף אחד לשבש את הדמוקרטיה הישראלית ולבטל את החלטת הרוב במדינת ישראל" | לפיד: "האנרכיסטים הם שרים בכירים בממשלה שמנסים להבעיר את המדינה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/03/23 15:28 טז באדר התשפג

נתניהו לפני ההמראה לרומא: "האופוזיציה מנסה לדרדר את המדינה לאנרכיה"
נתניהו, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

לקראת טיסתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו ורעייתו שרה לביקור מדיני באיטליה, אלפי אנשים הגיעו לסביבת נמל התעופה בן גוריון על מנת לחסום את דרכו של ראש הממשלה לטיסה. בתוך כך, ראש הממשלה הגיע עם מסוקו לנתב"ג והתייחס למחאות נגד הרפורמה במערכת המשפט.

"אנו מנסים להגיע להבנות לגבי הרפורמה, לצערי אני רואה שעד עכשיו כל המאמצים האלה נתקלו בסירוב גורף של האופוזיציה ויש ניסיונות של האופוזיציה לדרדר את המדינה לאנרכיה, הנושא זה לא הרפורמה, המטרה שלהם היא להביא לבחירות שישיות, נעשה הכול כדי למנוע את זה, ולא ניתן לאף אחד לשבש את הדמוקרטיה הישראלית ולבטל את החלטת הרוב במדינת ישראל כפי שבאו לידי ביטוי בדמוקרטיה בתקופה האחרונה", אמר נתניהו. 

לפיד: "האנרכיסטים הם שרים בכירים בממשלה שמנסים להבעיר את המדינה"

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, הגיב לדבריו של נתניהו והאשים את הממשלה שלא מסכימה להגיע להידברות. "אפילו על מדרגות המטוס, בדרכו לסופ"ש בזבזני ומיותר על חשבון המדינה, נתניהו לא מצליח להפסיק לשקר. הממשלה לא הסכימה לשום ניסיון הידברות, והיא ממשיכה באמוק החקיקה שיהפוך אותנו למדינה משיחית, קיצונית ולא דמוקרטית. האנרכיסטים היחידים בסיפור הזה הם שרים בכירים בממשלה שמנסים להבעיר את המדינה", אמר לפיד.

המטוס של נתניהו בנתב"ג

המטוס של נתניהו בנתב"ג צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

תרגיל ההטעיה של נתניהו: המריא בכלל מהכנסת

משעות הבוקר, חיכה במנחת בית החולים הדסה עין כרם, מסוקו הצבאי של ראש הממשלה, איתו הוא מתנייד בדרך כלל. כלי התקשורת שחיכו ליד המטוס, דיווחו כי המטוס המריא מבלי שנתניהו הגיע למקום. לאחר מכן התברר תרגיל ההטעיה. בזמן שמטוסו של ראש הממשלה חיכה בעין כרם, יצאו בני הזוג נתניהו במסוק משטרתי קטן יותר מהמנחת בכנסת.

בסרטונים שהגיעו משדה התעופה, נראית הגברת נתניהו כשהיא יורדת מהמסוק המשטרתי בתוך תחומי נמל התעופה ומשם עוברת לרכב השרד שלה. נתניהו עצמו נחת עוד קודם בטרמינל 1 על מנת להיפגש עם מזכיר ההגנה האמריקאי לוייד אוסטין שהגיע לביקור בישראל ונפגש גם עם שר הביטחון גלנט.