2023-1935 השחקן חיים טופול הלך לעולמו: "היה מענקי התרבות הישראלית"

אחד השחקנים הבולטים בהיסטוריית הקולנוע הישראלי, הלך הלילה לעולמו כשהוא בן 87. טופול נפטר בביתו כשהוא מלווה בבני משפחתו. הנשיא הרצוג ספד: "צחקנו ודמענו איתו בעשרות הדמויות אותן גילם"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 09/03/23 07:27 טז באדר התשפג

השחקן חיים טופול הלך לעולמו: "היה מענקי התרבות הישראלית"
חיים טופול, מחשובי השקנים הישראליים, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

חיים טופול הלך לעולמו: כשהוא מלווה בילדיו ונכדיו, הלך הלילה לעולמו השחקן חיים טופול. טופול, מחשובי השחקנים בהיסטוריית התיאטרון והקולנוע הישראלי זכור בין היתר בזכות הסרטים "סלאח שבתי" ו"הכנר על הגג" בהם כיכב. טופול, זוכה פרס ישראל למפעל חיים ב-2015, זכה בקריירה המרשימה גם בפרסים בינלאומיים חשובים כמו גלובוס הזהב ואף היה מועמד לפרס האוסקר.

בשנה שעברה נודע כי טופול סובל מאלצהיימר ובימים האחרונים מצבו הידרדר, הלילה כאמור הוא נפטר בביתו מלווה בבני משפחתו. נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד לטופול וכתב: "מכנר על הגג ועד לגג העולם, חיים טופול שהלך מאיתנו היה מאמני הבמה הישראליים הבולטים, שחקן מחונן אשר כבש במות רבות בארץ ומעבר לים, מילא בנוכחותו את מסכי הקולנוע ובעיקר נכנס עמוק לליבנו". 

טופול כטוביה החולב, "הכנר על הגג"

טופול כטוביה החולב, "הכנר על הגג" צילום: Flash90

"טופול היה מענקי התרבות הישראלית"

"במהלך עשרות שנות הקריירה המפוארת שלו" המשיך הנשיא, "בהן ייצג אותנו טופול בכבוד רב, הוא עוטר בפרסים רבים על כישרונו ויצירתו, אך בפרס החשוב מכל זכינו אנחנו, שצחקנו ודמענו איתו בעשרות הדמויות אותן גילם".

הרצוג ציין גם את תרומתו של טופול ומעורבותו החברתית: "כעדות חיה למעורבותו החברתית ולרגישותו מהווה המיזם אותו הוביל,  כפר נהר הירדן, למען ילדים חולים ומוגבלים ובני משפחותיהם. זכיתי להכירו מקרוב בעת הקמתו של הכפר הייחודי, ולהיחשף לעשייתו גם מחוץ לאור הזרקורים. טופול היה מענקי התרבות הישראלית והוא יחסר לנו מאוד. תנחומים למשפחתו היקרה ולכל אוהביו. יהי זכרו ברוך".