הזוכים בפרס בגין: NGO Monitor, אייב פוקסמן וחיים טופול

מרכז מורשת בגין יעניק השנה את הפרס לארגון החוקר ארגונים לא ממשלתיים וחושף את האידיאולוגיה העומדת מאחוריהם. ג‘ראלד שטיינברג, מייסד הארגון: נחשוף את השימוש ציני בהנפת דגל זכויות האדם והדמוקרטיה

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/11/13 12:54 ז בכסלו התשעד

פרס בגין, המוענק מדי שנה על ידי מרכז מורשת מנחם בגין, יוענק השנה לארגון NGO MONITOR ולאייב פוקסמן וחיים טופול.

NGO Monitor הינו ארגון החוקר ארגונים לא ממשלתיים וחושף את האידיאולוגיה העומדת מאחורי אותם ארגונים. רק לאחרונה NGO MONITOR, השיק דוח על מימון ממשלתי מטעם ממשלת ארה"ב ובעקבות פגישות רבות עם חברי קונגרס, הצליח ג'ראלד, לגרום לשינוי נהלים של ממשלת ארה"ב ואף במקרים מסוימים להפסיק את המימון לארגונים אנטי-ישראלים. כך נעשה גם בספרד. בנוסף, לראשונה, הצליח הארגון לגרום לארגון בצלם להודות שהוא לא יכול להעריך מה באמת קורה בשטח ולא לא יכול להאשים את ישראל בפשעי מלחמה.

על הזכייה בפרס אמר פרופ' ג'ראלד שטיינברג, מייסד ונשיא מכון המחקר NGO Monitor כי "בגין נאבק נגד הצביעות המוסרית שסירבה להעניק לעם היהודי את הזכויות שהוענקו לאחרים, לרבות הזכות להגנה עצמית והזכות לשוויון ריבוני במולדתנו. ברוח זו, מכון המחקר NGO Monitor נוסד במטרה לחשוף ולשים קץ לסטנדרטים הכפולים בקרב ארגונים בעלי עוצמה העושים שימוש ציני בהנפת דגל זכויות האדם והדמוקרטיה".

כמו כן יוענק הפרס, כאמור, גם למר אייב פוקסמן- יו"ר הליגה נגד השמצה (Anti-Defamation League, ידועה בראשי התיבות של שמה - ADL). פוקסמן מהווה ידיד אמת למדינת ישראל ועושה ימים כלילות על מנת לפעול למענה ולמען העם היהודי בקרב הנהגת ארצות הברית. בין מאבקיו המפורסמים ניתן למצוא את מאבקו כנגד הנשיא קרטר והתקפותיו על ישראל ומאבקו כנגד מל גיבסון וסרטיו כנגד היהודים.

הפרס יוענק השנה גם לחיים טופול- שחקן קולנוע ותיאטרון ומפיק קולנוע ישראלי. היה מועמד לפרס האוסקר ולפרס הטוני וזכה בשני פרסי גלובוס הזהב. מהשחקנים הישראלים הידועים והבולטים ביותר בארץ ובעולם. במאי 2008 (ה'תשס"ח) קיבל את אות יקיר פסטיבל ישראל על תרומתו לתרבות הישראלית. טופול יזם, הקים ומשמש יו"ר מועצת המנהלים של "כפר נהר הירדן", כפר נופש לילדים החולים במחלות חשוכות מרפא הנמצא בגליל התחתון.