לא שקט: ירי וצבע אדום בעוטף עזה

אחרי חיסול המחבל בג'נין, לילה לא שקט בעוטף עזה, אזעקת צבע אדום נשמעה בניר עם הלילה סמוך לשעה 03:00, דובר צה"ל אישר כי זוהה שיגור

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 08/03/23 07:22 טו באדר התשפג

לא שקט: ירי וצבע אדום בעוטף עזה
ירי לעוטף עזה. ארכיון, צילום: רונית פרקש

עוד לילה לא שקט בדרום הארץ, סמוך לשעה 03:00, אזעקת צבע אדום נשמעה הלילה בקיבוץ ניר עם שבעוטף עזה. דובר צה"ל מסר כי זוהה שיגור אשר נפל, ככל הנראה, בתוך שטח רצועת עזה ולכן לא הופעלה כיפת ברזל.

הירי מגיע אחרי חיסול המחבל אתמול בג'נין, כזכור, אתמול בשעות הצהריים פשטו לוחמי ימ"מ ושב"כ על מבנה חשוד בו שהה המפגע רוצחם של הלל ויגל יניב הי"ד, במהלך הפשיטה נפתחה אש ע"י חמושים לעבר הלוחמים אשר השיבו אש ממנה נהרג המבוקש. שני לוחמי ימ"מ נפצעו באורח קל ופונו לטיפול רפואי. עדכון נמסר למשפחותיהם. אשר נהרג הוא עבד פתאח חרושה, בן 48, תושב מחנה הפליטים עסכר סמוך לשכם, פעיל חמאס צבאי.

תיעוד מיוחד מהחיסול

בסרטונים המצורפים נראים תיעודים מתוך "רוכב שמיים" בפעילות הלוחמים במחנה הפליטים ג'נין, תיעוד אווירי נוסף בו נצפים חשודים משתמשים באמבולנס לבריחה ולתנועה במרחב ותיעוד ממצלמות הגוף של הלוחמים במהלך הפעילות.

"הישג יוצא מהכלל"

ראש הממשלה נתניהו אמר למפקדי המבצע בג'נין: "הישג יוצא מהכלל גם מודיעינית וגם מבצעית. זו כבר הפעולה הרביעית שאתם מבצעים לאחרונה בלב בסיסי הטרור המתהווים במחנות הפליטים. לפעולות אלה ערך עצום. בפעולתכם אתם מעבירים מסר חד וברור לכל מי שחושב לרצוח אזרח ישראלי: אנחנו נמצה אתכם את הדין. מסרו את הערכתי העמוקה ללוחמים, לאנשי ונשות מערכת הביטחון בשמי ובשם כל עם ישראל".