הוריהם של האחים יניב על חיסול המחבל: "אבן נגולה מליבנו"

אסתי ושלום יניב, הוריהם של הלל ויגל הי"ד שנרצחו בפיגוע הירי בחווארה, הגיבו על החיסול המחבל בג'נין: "אנו מודים שביום הפורים, האבל הופך לשמחה, נוחמנו קצת בחיסולו"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 07/03/23 17:41 יד באדר התשפג

הוריהם של האחים יניב על חיסול המחבל: "אבן נגולה מליבנו"
צילום: באדיבות המשפחה

שבוע וחצי לאחר הפיגוע הקטלני בו נרצחו האחים הלל ויגל יניב הי"ד בחווארה, כוחות של צה"ל פעלו היום (ג') לאור יום במחנה הפליטים בג'נין וחיסלו ארבעה מחבלים. אחד המחבלים שחוסלו, עבד אל פתאח ח'רושה, הוא המחבל שביצע את הפיגוע בחווארה. על פי מקורות פלשתינים, כוחות הביטחון כיתרו את אחד הבתים במחנה הפליטים בעיר ובמקום התפתחו חילופי אש בין הכוחות למחבלים. 

"אבן נגולה מליבנו כששמענו שהמחבל חוסל ולא נעצר"

בתוך כך, אסתי ושלום יניב, הוריהם של הלל ויגל שנרצחו בפיגוע הירי בחווארה, הגיבו על החיסול המחבל בג'נין: "אבן נגולה מליבנו כששמענו שהמחבל חוסל ולא נעצר. אנחנו מרגישים למרות הקושי, את הקב"ה לידנו, מוביל אותנו ואנו מודים שביום הפורים, האבל הופך לשמחה, נוחמנו קצת בחיסולו של המחבל".

הלווית האחים הלל ויגל יניב ז"ל

הלווית האחים הלל ויגל יניב ז"ל צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שבוע לאחר הפיגוע: דודם של האחים יניב הי"ד הותקף באבנים בחווארה

עשרות מחבלים ערבים ביצעו אמש יידוי אבנים בכביש המרכזי בעיירה לעבר רכבים ישראלים שעברו בכביש. המחבלים עמדו על שפת הכביש ורגמו את הרכבים מטווח אפס. לפחות ארבעה רכבים נפגעו. בין המותקפים הוא דודם של האחים יניב, שנסע הערב לישוב הר ברכה כדי בקר את המשפחה השכולה.

צילום: ללא

תושב הישוב הר ברכה שנקלע למקום, סיפר כי החיילים שהיו במקום לא פעלו כדי למנוע את ידויי האבנים. "נסעתי עם הבן שלי לצומת תפוח, באמצע חווארה ראיני התקהלות מטורפת של עשרות ערבים עם אבנים. חיילים עומדים צמוד אליהם, משקשקים, לא עושים להם כלום. חמישה ערבים ליד עם אלות בייסבול. הרכבים לפניי חטפו אבנים. יותר מאוחר חזרתי הביתה, ושוב רכבים לפניי חטפו. הצבא פה מסורס".