הפרמדיקים נגד איומי הרופאים: "התפקיד הזה גדול מכל מחלוקת"

בעקבות הצהרתם של הרופאים כי גם הם יצטרפו למחאה, ארגון הפרמדיקים הישראלי שיגר מכתב בו הם קוראים להם לחזור בהם: "השליחות שלנו כאנשי הרפואה במילואים היא קודם כל להציל את חיים. חשוב מכל ממשלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/03/23 15:59 יד באדר התשפג

הפרמדיקים נגד איומי הרופאים: "התפקיד הזה גדול מכל מחלוקת"
מד"א, אמבולנס, , צילום: תיעוד מבצעי מד"א

בשבוע האחרון,המערכת סוערת סביב האיומים בסרבנות של משרתי מילואים ושל טייסי מילואים בצה"ל לאחר שטייסי טייסת 69 אמרו כי יחרימו את האימון השבועי ביום רביעי הקרוב ובמקומו יערכו יום עיון בנושא דמוקרטיה. בתוך כך, גם הרופאים המשרתים במילואים הצטרפו למחאה.

"התפקיד הזה גדול מכל מחלוקת וחשוב מכל ממשלה"

בעקבות הצטרפותם של הרופאים למחאה, ארגון הפרמדיקים הישראלי שיגר היום (ג') מכתב בו הם קוראים להם לחזור מהצהרתם. "השליחות שלנו כאנשי הרפואה במילואים היא קודם כל להציל את חייהם של חברינו היוצאים עמנו לשדה הקרב. התפקיד הזה גדול מכל מחלוקת. חשוב מכל ממשלה. קריאה פומבית לחברינו הרופאים אשר חתמו אתמול על מכתב המתנה את המשך שירות המילואים ב"עצירה מיידית וללא תנאי מקדים של החקיקה", נכתב. 

עוד הוסיפו ואמרו כי תפקידם של אנשי הרפואה הוא למתן את השיח ולא להקצינו. "הצבה של תנאי לפעילותנו כאנשי רפואה פוגעת באופן ישיר ומיידי באמון שנותנים בנו לא רק חברינו ליחידות המילואים אלא אף המטופלים שלנו ביום יום. אמון המבוסס על הותרת כל מחלוקת פוליטית מחוץ לחדר הטיפולים. דווקא בעת הזו מצופה מאיתנו, אנשי הרפואה, אשר חלילה עלולים לחזות בתוצאות השסע הנורא שנוצר כאן בשבועות האחרונים, למתן את השיח ולא להקצינו".

רופאים במילואים שגרו מכתב לרמטכ"ל ושר הבטחון במחאה על הרפורמה המשפטית ואיימו בסרבנות

כאמור, עשרות רופאים המשרתים במילואים שיגרו אמש מכתב תקיף לשר הביטחון, יואב גלנט לרמטכ"ל, רב אלוף הרצי הלוי, ולקצין הרפואה הראשי והצהירו כי גם הם מצטרפים למחאה. "כדי שנוכל להמשיך ולשרת במילואים עלינו לדעת בביטחון שהממשלה הנוכחית פועלת בתוך גבולותיו של קונצנזוס לאומי דמוקרטי רחב ותוך שמירה על צביונה הדמוקרטי והשוויוני של מדינת ישראל, כפי שנוסח במגילת העצמאות".

חיילי חיל הרפואה. אילוסטרציה

חיילי חיל הרפואה. אילוסטרציה צילום: Yossi Zeliger/Flash90

לטענתם, הליך החקיקה סביב הרפורמה במערכת המשפט אינה דמוקרטית. "משטר שאינו שומר על ערכים בסיסיים אלו - הפרדת רשויות, שמירה על עצמאות בית המשפט ועיגון זכויות הפרט בחוק – אינו יכול לקבל את תמיכתנו כרופאים ביחידות המילואים. החקיקה שמקודמת כעת ביתר שאת וחרף מחאתם של רבים בציבור הינה חקיקה דורסנית ובלתי – דמוקרטית בעליל, שעתידה לפגוע פגיעה אנושה בזכויות הפרט ומהווה למעשה שינוי מהותי בחוזה הבסיסי של המדינה עם אזרחיה, חייליה ורופאיה בכללם", כתבו הרופאים.

בסיום המכתב, כתבו הרופאים כי "אנו מצטרפים לקריאות הרבות והבלתי פוסקות של רבים מחברינו ועמיתינו, בכל תחומי העשייה והדעת בישראל, ובפרט לקריאותיהם של משרתי המילואים ממערכים רבים בצה"ל: לעצור באופן מיידי וללא תנאי מקדים את החקיקה המכונה "הרפורמה המשפטית" במתכונתה הנוכחית".